ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رطیل وارد می شوند و هُلو خارج

پسران و مردان ایرانی

در سالن های عمل زیبائی 
 
 
 
 

 

موی بدن را لیزر می‌کنند، نه یکی دو جا که «فول بادی». پیشانی را کادره می‌کنند، تا شبیه فلان هنرپیشه شوند، ژل تزریق می ‌کنند تا گونه یا چانه‌شان برجسته شود، مید فیس (همان میان صورت) پُر و فکشان زاویه‌دار، به قول خودشان شبیه محمدرضا گلزار یا فلان هنرپیشه و مانکن خارجی شوند. انتهای ابروها را بوتاکس می‌زنند تا مدل‌دار شود، از همان مدل‌ها که انتهایش بالا می‌رود و نصف ابرو دیگر تقریبا وارد پیشانی شده. با موهایشان بلاتکلیفند، یک بار دِرِد می‌کنند؛ از آن بافت‌های گره‌ای، یک بار بلند می‌کنند می‌بافند و مهره می‌اندازند. اگر کوتاه است، اکستنشن می‌زنند، رنگ می‌کنند؛‌ های‌لایت‌های بلوند، قرمز، آبی یا حتی مش‌های سوزنی. اگر هم نخواهند، فقط یک شاخه‌ای از مو را دکلره می‌کنند و هر بار به رنگی درمی‌آورند، هر میهمانی یک رنگ، یک مدل. وسط سرشان را با تیغ، طراحی می‌کنند. ابروها را نه مرتب که حالا دیگر مدل‌دار در می‌آورند. ریش هم که داستان دیگری دارد. جاسمین، خربزه‌ای، کله قندی. این روزها ریش را می‌شود به‌هزار شکل در آورد، رنگ کرد، روغن‌ها و کرم‌های صاف‌کننده زد و خوشگل‌ترش کرد. خلاصه خرجشان بالا رفته، می‌خواهند جذاب یا حالا جذاب‌تر شوند. پسران و مردان جوان را می‌گویم؛ همان‌ها که یا در حال گذر از نوجوانی هستند یا دیگر برای خودشان جوانی شده‌اند. پسرانی که با آرایش جدید موها و انجام عمل‌های زیبایی صورت و انتخاب لباس‌های خاص، مفهوم دیگری از مرد بودن دارند.

اینها را روزنامه شهروند در گزارشی که آن را خلاصه کرده ایم، در باره عمل جراحی مردان در ایران منتشر کرده می نویسد و اضافه می کند:

 

مردان در صف، مرکز لیزر در میدان تجریش

 

«ورود» آنها به مراکز لیزر و کلینیک‌های پوست و مو زنانه، دیگر مثل گذشته، «ممنوع» نیست. مردانی که قبلا یک کِرم ضدآفتاب را به‌عنوان یک عنصر تهدید کننده مردانگی می‌دیدند، حالا درست مثل خیلی از زنان، روی صندلی‌های انتظار پزشکان پوست و مو و جراحان زیبایی می‌نشینند و منتظرند، منتظر بوتاکس‌های 500 تا 700 هزار تومانی که هر شش ماه باید تمدید شود. ژل‌هایی که هر سی‌سی‌اش، 700 هزار تومان است و دو سالی دوام دارد یا لیزر فول بادی که هر جلسه، یک میلیون و 400 هزار تومان آب می‌خورد.

یکی از آرایشگرهای میدان تجریش می گوید:

« مردان جوانی با دخترانی می آیند و به درخواست دختر، ژل لب تزریق می کنند تا مرد ٥٠ ساله‌ای که میدفیس‌اش(اطراف بینی) را ژل زده: « یک بار دختری با دوستش آمده بود و از من خواست برای دوستش ژل لب تزریق کنم، می‌گفت، «این دوستم لب نداره، یه لب مردونه قشنگ براش درست کن.» منم تا جایی که می‌شد ژل زدم. از اینها کم نیستند. اما بیشترشان تنها می‌آیند، خیلی هم برایشان مهم نیست لب‌ها زنانه شود یا مردانه بماند. اما مهم است که خیلی تابلو نشوند.»

« پایین بودن سن یک طرف، لحن و آوای حرف زدن برخی از این افراد، یک طرف دیگر. وقتی با برخی از این مراجعه‌کننده‌ها صحبت می‌کنم، یک حسی به من دست می‌دهد، جوری انگار گرایش‌های جنسی‌شان با دیگران فرق می‌کند، یک جوری زنانه رفتار می‌کنند.»

پیک نت 4 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: