ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

همانگونه که پیک نت پیش بینی کرده بود

علی لاریجانی راهی امریکا شد! 
 
 
 
 

 

علی لاریجانی رئیس مجلس برای شرکت در چهارمین اجلاس رؤسای مجالس جهان که در نیویورک تشکیل می شود، راهی امریکا شد. دراین سفر 5 نماینده مجلس از فراکسیون های مختلف نیز لاریجانی را همراهی می کنند، اما در این باره که چه کسان دیگری از نهادهای دیگر همراه وی به امریکا می روند یا خیر اعلام نشده است.

پیک نت در عنوان اصلی شماره 5 شهریور خود، طی تفسیری کوتاه پیرامون مناسبات تدریجی با امریکا، سفر لاریجانی را پیش بینی کرده بود.

لاریجانی پیش از ترک تهران در یک مصاحبه خبری در فرودگاه به نکته ای درباره آینده فلسطین اشاره کرد که با سیاست های شعاری و جنگ طلبانه علیه اسرائیل متفاوت بود. او گفت:

در حاشیه این اجلاس، ملاقات‌هایی با روسای مجالس کشورهای مختلف خواهم داشت. موضوع فلسطین یکی از موضوعات است. اگر واقعاً دنبال صلح و دموکراسی هستند، باید یک ساختار دموکراتیک برای فلسطین طراحی شود تا این کشور به صلح و توسعه پایدار برسد که البته از این موضوع فرار می‌کنند و همین عوامل برخی از کشورها باعث شده، به بحران‌ها در مناطقی مانند عراق و سوریه دامن زده شده و تبدیل به جریان‌های تروریستی شود، لذا در گفت‌وگوها می‌توان یک فضای دموکراتیک و صلح‌آمیز برای مردم این مناطق ایجاد کرد که از جنگ و خونریزی جلوگیری شود.

ایران در حال انتقال به یک شرایط جدید است که می‌تواند همکاری‌های اقتصادی با کشورهای جهان را افزایش دهد و همین مسئله موضوع مذاکرات من خواهد بود.

در این مدت اخیر هیات‌های کشورهای مختلفی که به ایران سفر می‌کنند، برای سرمایه‌گذاری در ایران ابراز علاقه‌مندی می‌کنند.

پیک نت 8 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: