ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

برای یک بررسی واقعی و یا توطئه ای جدید؟

"سعید جلیلی" برای توضیح

تحریم ها به مجلس فراخوانده شد 
 
 
 
 

 کمیسیون بررسی توافق اتمی در مجلس، درجریان مطالعه و بررسی هائی که روی مفاد این توافق می کند، رسیده است به ماجرای قطعنامه های تحریم و بویژه قطعنامه مهم شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم ایران که کمر مردم ایران را خم کرد.
در همین ارتباط، کمیسیون تصمیم گرفته هر دو تیم مذاکرات اتمی – در دوران احمدی نژاد و دوران روحانی- را برای شرکت درجلسات خود دعوت کند. تاکنون برای فشار به دولت روحانی و کارشکنی علیه مذاکرات اتمی،؛ پیوسته ظریف و عراقچی از تیم مذاکره کننده به مجلس فراخوانده می شدند و از آنها توضیح خواسته می شد. این برای نخستین بار است که از تیم مذاکرات اتمی دوران احمدی نژاد برای حضور – حداقل در یک کمیسیون- دعوت شود تا توضیح بدهند چه کردند که آن قطعنامه ها را روی دست ملت گذاشتند. البته اگر هدف همین باشد و نه تبلیغ برای تیم مذاکرات اتمی دوران احمدی نژاد و آن را سوژه کردن برای حمله به توافق اتمی اخیر!
حالا به نوشته سایت خانه ملت، قرار است فردا (سه شنبه) سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی که سرپرستی مذاکرات اتمی در زمان احمدی نژاد را هم برعهده داشت به کمیسیون مجلس برود و به سئوالات پاسخ بدهد. البته همانطور که گفتم اگر منظور توضیح خواستن باشد و نه همآهنگی با جلیلی برای راه انداختن یک جنجال دیگر علیه توافق اتمی!
سایت خانه ملت از قول یک نماینده مجلس دراین کمیسیون بنام عباسعلی منصوری نوشت:
کمیسیون از سعید جلیلی و تیم مذاکرات آن دوران دعوت کرده تا با حضور در کمیسیون دلیل قعطنامه هایی که در زمان ایشان صادر شد بررسی شود.از جمله درباره چهارمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که ترکیه و برزیل به آن رای ندادند.
البته محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده کنونی نیز قرار است امروز (دوشنبه) در همین کمیسیون مجلس حاضر شوند.
 

پیک نت 9 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: