ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 11  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نشست خبری فرمانده کل سپاه

موشک امنیت می آورد

نه مذاکرات و توافق اتمی! 
 
 
 
 

 

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، روز گذشته (سه شنبه) دریک نشست خبری شرکت کرد تا بصورت غیر مستقیم به سخنان روحانی در سفر به استان همدان و هم به اظهار نظر اخیر علی مطهری در باره دخالت سپاه در امور سیاسی پاسخ بدهد. او در این نشست، پس از سخنانی غلو آمیز درباره توان نظامی جمهوری اسلامی گفت:

دستآوردهای موشکی و شناوری عامل بازدارنده حمله به ایران بود نه مذاکرات اتمی. قطعنامه و توافق اخیر شاید برخی قطعنامه‌های قبلی را لغو کند اما می‌دانیم قطعنامه‌ها هیچگاه قدرت حمله به ایران را ایجاد نکرده و نخواهند کرد. نگرانی بعد از توافق این است که کسانی فکر کنند دشمنی آمریکا با ما تمام یا کم شده است و در راستای آن اقدامات دیگری انجام دهند.

امسال 20 رزمایش در نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود. رزمایش ثارالله فردا و پس فردا  در تهران با حضور پنجاه هزار بسیجی در قالب 250 گردان برای مقابله با تهدیدات امنیتی برگزار می‌شود. البته مولفه اصلی قدرت ما سلاح نیست بلکه دفاع مردمی است که در حال تقویت است.

سپاه برای مقابله با جنگ‌های نیابتی با همه توان آماده است و برنامه دارد و علاوه بر حمایت‌های مستشاری و انتقال تجربیات، هر نوع درخواستی هم از نظام اسلامی داشته باشند و بتوانیم، کوتاهی نمی‌‌کنیم. موشک‌های بالستیک زمین به زمین زیر 2 هزار کیلومتر از مولفه‌های قدرت ما است و سپاه سال‌هاست بیشترین توان خود را برای توسعه دقت‌افزایی این موشک‌ها گذاشته است. هیچگونه محدودیتی در حوزه موشکی که در قطعنامه هم مطرح شده قابل قبول نیست.

در مورد انتخابات هم دشمنان همواره برنامه های خاصی برای انتخابات دارند که عمدتا از طریق احزاب و جریانات مختلف صورت می‌گیرد.

باید مراقبت کنیم جریانات سیاسی و احزابی که در سابقه خود با انقلاب و جهت گیری‌های آن مخالف بودند خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌های جدید جا نزنند. بصیرت مردم بعد از فتنه بالا رفته، احساس نگرانی جدی نداریم ولی هوشیاریم. وقتی یکی از مسئولین اروپایی به ایران می‌آید و به کشورش برمی‌گردد و می‌گوید ایران دارد در برخی مواضعش تجدید نظر می‌کند این متاسفانه بدلیل اظهار نظر برخی افراد در داخل است.

امسال سپاه به صورت صد در صد جایگزین خارجی‌ها در فاز 15 و 16 پارس جنوبی شد. دولت فعلی در ابتدا ابهاماتی در همکاری با سپاه داشت اما الان کاملا اعتماد و اطمینان دارند.

اگر سپاه نقش‌آفرینی سیاسی نکند ماموریت خود را درست انجام داده است. وقتی سپاه در عرصه های توطئه ورود می‌کند و هشدارهایی می‌دهد و یا اقداماتی انجام می‌دهد، کسانی که می‌خواهند از مسیر سیاسی یا فرهنگی اقداماتی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند، طبیعی است که عملیات روانی و جوسازی علیه سپاه را شروع می‌کنند و سپاه را متهم به این می‌کنند که دخالت‌های سیاسی که امام منع کرده بودند، سپاه وارد شده در حالی که آن فرمایش امام این است که سپاه از یک جناح خاص طرفداری نکند. امروز شاهدیم که در جریان اصولگرای همراه انقلاب ده‌ها جریان حزبی وجود دارد که سپاه نمی‌تواند از هیچ یک از آنها حمایت کند.

مخالفان سپاه با اتهام دخالت سپاه در امور سیاسی به دنبال فضا سازی هستند. اینان می‌خواهند سپاه را در حاشیه قرار دهند که البته سپاه هوشیارتر از این است که فریب اینها را بخورد.

پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: