ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 12  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

چرا بیت رهبر ناچار به صدور اطلاعیه شد؟ 
 
 
 
 

 

دفتر رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته یک بیانیه صادر کرد. ظاهرا، هدف از صدور این بیانیه جلوگیری و یا خاتمه دادن به تفسیرهائی است که از سخنان وی در باره تفاهم اتمی می شود. یعنی هر گروه و حزب و شخصیت سیاسی موافق و مخالف بیانیه اتمی یک گوشه از حرف های ضد و نقیض وی را گرفته و آن را برای خود تابلو می کند. کاری که عینا فرماندهان سپاه، نمایندگان مجلس و امام جمعه ها نیز می کنند.

دفتر خامنه ای در اطلاعیه اش نوشته:

«مواضع صریح، شفاف و بدون تأویل رهبر انقلاب در مورد جمعبندی مسائل هسته‌ای در دیدارهای ایشان در ماه‌های اخیر بیان شده است و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است.»

1- اگر سخنان و جمعبندی ایشان صریح و شفاف و بی ضد و نقیض گوئی بود و در پرگوئی های مکرر ضمن دیدارهائی که برای وی ترتیب میدهند هر بار یک چیزی گفته نشده بود که نمی شد از آن تفسیرهای مختلف در آورد.

2- از جمله گرفتاری های حکومت در تمام سالهای رهبری آقای خامنه ای که گام به گام بیشتر و عمیق تر هم شده، فرهنگ چاپلوسی و پرستش قدرت است. یعنی همان فاجعه ای که در دهه 50 بصورت مطلق گریبان شاه را هم گرفت. بموجب همین فاجعه است که هر یک از حکومتیان می گردد از سخنان یکی به نعل و یکی به میخ و تناقض گوئی های ایشان، که برحسب فرهنگ سخنوری مذهبی آلوده به پرگوئی و تکرار گوئی نیز هست، جمله ای را در آورده و با بستن صفات "مقام معظم" و "رهبر فرزانه" به آن، هدف سیاسی خود را دنبال کند. کاری که عینا در زمان شاه نیز می شد. مسئله فقط در تفاهم اتمی خلاصه نمی شود، بلکه عمیق تر از بیانیه و این حرف هاست.

پیک نت 12 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: