ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 14  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ابتکار یک خبرنگار خوش ذونق

حاشیه های خواندنی

 زیر زمین مذاکرات اتمی با ایران 
 
 
 
 

 یک خبرنگار خوش ذوق نکاتی از حاشیه مذاکرات اتمی وین را جمع و جور و منتشر کرده است. این متن را متاسفانه بدون ذکر منبع برای ما فرستاده اند که در ادامه می خوانید: 

1- در شبهای مذاکره اطاق اعضا شبیه خوابگاه های دانشجویی در شب امتحان بوده!

2- در آن پنج هفته در وین 5 کیلو پاستیل خورده شده که طعم پرتغالی و توت فرنگی آن مورد علاقه ظریف و خانم موگرینی بود.

3- 14کیلو آجیل و پسته و میوه خشک، هدیه سفارت، مصرف شد که علاقه لاوروف وزیر خارجه روسیه به پسته سوژه دست انداختن او توسط کری وزیر خارجه امریکا شده بود.

4- میان لاورف و کری بر سر خوردن گردو با پنیر هنگام صبحانه اغلب رقابت مزاح آمیز میشد!

5- در طول مذاکرات  14 تولد گرفته شد. از جمله تولد آقای تخت روانچی که کیک وغذای ایرانی از رستوران ایرانی با طبخ اسلامی سرو شد.

6- در شب تولد وزیر خارجه آلمان کیک نگرفتند و در عوض سه کیلو بستنی دست ساز و گران قیمت اطریشی "زایویی" آورده شد!

7- در طول مذاکره 7 نفر کارشان به بیمارستان کشید که کمر ظریف، پای کری و شکستگی دماغ وندی شرمن، رسانه ای شد ولی مشکل معده‌ها رسانه ای نشد.

8- یکی از تفریحات اعضا در اوقات فراغت این بوده که می گفتند اگر سالها بعد بخواهند از این مذاکرات فیلم بسازند، چه هنرپیشه ای نقش آنها را میتواند بازی کند؟

9- طی جلسات وزیر خارجه چین با 5 جکُ، جدی ترین و نچسب ترین عضو و "لوران فابیوس" و "ظریف" هرکدام با نزدیک به دویست جکُ، هنگام نهار یا دویدن صبحگاهی، خوش اخلاق ترین اعضای مذاکرات شناخته شدند!

10- یکی از اعضای مذاکره کننده از صحنه خواب تک تک اعضا پشت میز مذاکره عکس گرفته که در موقعیت مناسب تحویل آرشیو سازمان ملل برای ثبت در تاریخ خواهد داد!

11- از جمله مشکلات بزرگ در اطریش خشک نشدن لباس ایرانیان در آفتاب بود. اما اطریش کجا و آفتاب کجا! ایرانی‌ها اعتقاد به آفتاب خوردن لباس دارند!

12 – در دور اول مذاکرات که یک هفته طول کشید، نداشتن لباس زیر کافی اعضاء مشکل ساز شد! و به همین دلیل هیات در سفرهای بعدی یک چمدان لباس زیر با خودشان آورد.

13- رستوران مورد علاقه اعضای تیم ایران که مخفیانه از در پشت به آنجا می رفتند پیتزا فروشی : دی کاپو: بود که پیتزا هیزمی و آمریکایی درست میکند! پیتزائی که نانش باندازه نان بربری پف می کند!

14- صالحی رئیس  سازمان انرژی هرگاه که می آمد تا به تیم مذاکره کننده ایرانی بپیوندد یک پنکه کوچک دستی هم با خودش می آورد تا نارسائی قلبش را جبران کند!

 15-  سالن زیرزمینی هتل "کوبورگ" که محل مذاکرات بود، درش را مهر و موم کرده اند. شاید یک روزی موزه توافق اتمی با ایران بشود.

پیک نت 14 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: