ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 14  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هشداری که باید جدی گرفته شود

مهاجرین کرد ترکیه

به مهاجرین ایران افزوده میشوند! 
 
 
 
 

یکشنبه اول نوامبر، روز تجدید انتخابات پارلمانی در ترکیه اعلام شده است. اردوغان رئیس جمهور ترکیه امید زیادی به گسترش جنگ در کردستان و رهائی از چنگال آراء حزبی را دارد که کردها در انتخابات 3 ماه پیش نزدیک 11 در صد به آن رای دادند و صاحب 81 کرسی در پارلمان شد.

یکبار دیگر بصورت هشدار باید گفت که رئیس جمهور ترکیه در تدارک گسترش جنگ در کردستان و تحمیل سیل مهاجرین کرد ترکیه به ایران است. این مسئله را محدود شدن مهاجرت کردهای ترکیه به شمال عراق تائید می کند. رئیس جمهور ترکیه می کوشد از این طریق آتش جنگ در کردستان سوریه را به داخل ایران بکشاند. تحمیل تغییر سیاست جنگی به دولت ترکیه و یافتن راه حلی برای جنگ سوریه و بویژه حمایت از خودمختاری کردهای سوریه به جای آمادگی جنگی در ایران، راه حلی فوری و اجباری است.

درحال حاضر در شهرهای کرد نشین شرق و جنوب شرق ترکیه حالت جنگی برقرار است خصوصا در شهر "دیاربکر" و این درشرایطی است که حداقل نیمی از آرای حزب دموکراتیک خلق ها که صاحب 81 کرسی پارلمانی در انتخابات سه ماه پیش شده از این منطقه جغرافیائی در ترکیه است. قانون اساسی ترکیه در خصوص انتخابات و شرایط جنگی می گوید که بنا به شرایط جنگی و با پیشنهاد نمایندگان مجلس، رئیس جمهور می تواند انتخابات را تا یک سال به تعویق بیاندازد! این هم یکی از دلائلی تشدید شرایط جنگی در ترکیه است. در اینصورت دولتی که اکنون بر سر کار آمده و کاملا دراختیار اردوغان است، می تواند از اول نوامبر عبور کرده و حداقل تا یکسال دیگر بر سر کار بماند و اگر چنین شود عملا اردوغان انتخابات سه ماه پیش را فعلا باطل کرده است. این زمزمه را تلویزیون های ترکیه از هم اکنون آغاز کرده اند.

پیک نت 14 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: