ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه پوتین پس از بازگشت از چین

چین، امروز دومین قدرت

بزرگ نظامی در جهان است! 
 
 
 
 

 

پوتین رئیس جمهوری روسیه فدراتیو، پس از بازگشت از چین، در یک مصاحبه خبری در مسکو شرکت کرد. او برای حضور در مانور نظامی پر قدرت چین به این کشور سفر کرده و در صدر سران کشورهائی که برای شرکت در این مانور به چین دعوت شده بودند، در کنار رئیس جمهور چین این مانور را نگاه کرد. مانوری که ثابت کرد چین پس از امریکا بزرگترین قدرت نظامی چهان است.

این مانور به مناسبت سالگرد پایان جنگ میان چین و ژاپن در جریان جنگ دوم جهانی انجام شد. جنگی که گفته می شود 20 میلیون کشته از چین باقی گذاشت و از دل همین جنگ، انقلاب چین برآمد. همچنان که از دل جنگ اول جهانی انقلاب اکتبر در روسیه برآمد.

پوتین پس از بازگشت از چین، در مصاحبه خبری خود به چند نکته مهم اشاره کرد که در سئوالات خبرنگاران مطرح شده بود.

او گفت که چین به خودکفائی کامل نظامی دست یافته است. روسیه هر تکنولوژی که در اختیار آنها گذاشته، آنها توانسته اند آن را تکمیل و تولید کنند و امروز شاید 20 در صد سلاح های ارتش چین ساخت روسیه باشد، بقیه اش تماما ساخت چین است، از جمله مدرن ترین موشک های بالستیک حمل کلاهک اتمی و هواپیماهای شکاری بمب افکن. او تاکید کرد که روسیه معتقد است همه قدرت نظامی چین در خدمت صلح جهانی است.

در بخش دیگری از این مصاحبه، پوتین اشاره به نقش اتحادیه اروپا و بویژه کشورهای عمده این اتحادیه و نقش آن ها در جنگ اوکرائین و مناسباتشان با روسیه کرد و گفت: ما بسیار متاسفیم که کشورهای اروپائی تابع سیاست های امریکا هستند و از خود استقلال ندارند.

پوتین در باره جنگ سوریه نیز گفت:

روسیه با تمام قدرت از یک راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه حمایت می کند. واقعیت اینست که بشار اسد یک سر قدرت در سوریه است و نمی توان برای یافتن راه حل بحران این کشور او را دور زد. ما از یک انتخابات آزاد در این کشور حمایت می کنیم. انتخاباتی که در آن مردم سوریه خودشان باید تشخیص بدهند که اسد باشد یا نباشد. ما نمی توانیم تصمیمی را به مردم سوریه تحمیل کنیم و جهان نباید چنین تصوری داشته باشد. ما تجربه لیبی را در برابر خود داریم که به کانون تروریسم جهانی تبدیل شده است. آیا باید کنار بنشینیم تا سوریه هم تبدیل شود به یک لیبی تازه؟

ما میدانیم که بشار اسد آماده است انتخابات پارلمانی زود هنگام برگزار کند و قدرت را با غیر تروریسم تقسیم کند.

ما پنهان نکرده و نمی کنیم که کمک‌های مهمی به سوریه کرده ایم. از جمله ارسال تجهیزات مدرن نظامی و اعزام کارشناسانی برای آموزش نیروها.

پیک نت 15 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: