ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اعتصاب در صنایع دریائی

به کدام واقعیات وصل است 
 
 
 
 

شركت صدرا در بوشهر (صنایع دریائی که اعتصاب کارگران را در پیک نت امروز می خوانید) يكي از بزرگترين تأسيسات صنعتي و پيمانكاران نفتي است، که البته اگر نوشته شود "بود" بهتر است.

سهام آنرا در چارچوب خصوصی سازی ها، ابتدا بانك ملي خريد و با ضرر زياد و قيمت خيلي ارزان به قرارگاه خاتم الأنبياء سپاه پاسداران واگذار كرد.

ابتدا به ميزان ٥١ درصد و بعد در دوران وزارت نفت سردار رستم قاسمي در کابینه احمدی نژاد تا ٦٢ درصد سهامش متعلق به قرارگاه شد.

سپس، سردار رستم قاسمي که اکنون گفته می شود یک حساب بانکی در برزیل دارد که چند میلیارد دلار در آن است (شاید در چارچوب طرح دور زدن تحریم ها) تمامي سهام خاتم الأنبياء را به يك باصطلاح شركت خصوصي واگذار كرد كه در حقيقت این شرکت را شماری از فرماندهان سپاه تاسیس کرده بودند. یکی از موارد فعالیت های این شرکت ساختن يك كشتي عظيم براي کشور ونزوئلا بود كه پول معلوم نیست کجا رفته و شاید در همان حساب بانکی سردار قاسمی در برزیل باشد. در تمام دوران خصوصی سازی، مشكلات كارگري هميشه دامنگير اين مجموعه بوده است. بویژه که در دوران احمدي نژاد به يكي از مراكز اصلي قاچاق سوخت تبديل شد و فسادهاي متعددي دامنگير اين شركت شد.

پیک نت 15 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: