ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 17  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار شورای فضای مجازی با خامنه ای

مردم از کلی گوئی های رهبر

چیزی دستگیرشان می شود؟ 
 
 
 
 

 

رهبر جمهوری اسلامی "علی خامنه‌ای" روز گذشته (دوشنبه) با رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی فضای مجازی که ترکیب آن را طی حکمی خود وی تعیین کرد و مشخص شد که یک نهاد دیگر هم در جمهوری اسلامی شکل گرفته که زیر نظر بیت رهبری است، گفت:

«باید با استفاده از توانایی‌ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم. گسترش این صنایع از طریق شرکتهای دانش‌بنیان، تأثیر بالایی در اشتغال‌زایی و تحول در اقتصاد کشور خواهد داشت.»

در جمهوری اسلامی بسیار عصبانی و ناراحت اند از این که مردم بی بی سی و صدای و سیمای فارسی امریکا را می بینند و منبع خبری آنها این دو رسانه شده اند.

دلائل گوناگونی در باره رویکرد مردم به رسانه های تصویری و صوتی – از جمله دو رسانه ذکر شده در بالا- وجود دارد که دقیق و فشرده می توان آنها را بر شمرد. که البته گوش شئوائی در این زمینه در جمهوری اسلامی وجود ندارد و از نظر "قدرت" رسانه یعنی همان بوق کیهان و سیمای جمهوری اسلامی که با مردم جنگ روانی می کنند.

مشکل فقط سبک و سیاق رسانه ها در جمهوری اسلامی نیست که مردم را تارانده و مشتری رسانه های خارج از کشور کرده است. پرگوئی، مصاحبه های شبیه خطبه های خسته کننده در نماز جمعه ها، فارسی آب نکشیده و آلوده به عربی، گنده گوئی ها و لفاظی های پوچی که مردم سر از آن در نمی آورند و ... هم در مسئله گریز مردم از رسانه های داخلی و پرهیز از گوش کردن به سخنان مقامات تاثیر مستقیم دارد.

شما به همین دیدار اعضای شورای فضای مجازی با رهبر جمهوری اسلامی دقت کنید. از حرف های کلی و پرصفت و نامفهوم رهبر جمهوری اسلامی چیزی می فهمید؟ واقعا مردم این حرف ها را که قطعا بارها از صدا و سیما پخش شده و تیتر بزرگ مطبوعات هم شده چیزی سر در می آورند؟ این تنها، یک نمونه است. اگر حرف برای حرف است که هیچ، اما اگر حرف برای بیان نظر و آشنائی مردم با نظر فردی است که می گویند 70درصد قدرت و اختیارات در جمهوری اسلامی در اختیار اوست، از این جملات و سخنرانی های خسته کننده و تکراری و چند سویه و چند پهلوی او چه می توانند بفهمند؟ ایشان همچنان بر این توهم است که خطیب خوبی است. نظری که هاشمی رفسنجانی می گوید یکبار  که خامنه ای رئیس جمهور در سفر چین بود، آیت الله خمینی به آن اشاره کرد. اما خطیب بودن کجا و ساده و روان با مردم حرف زدن کجا؟ یعنی هنری که آقای خمینی داشت و آقای خامنه ای فاقد آنست.

پیک نت 17 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: