ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 17  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

جنتی از حالا برای مجلس بعدی نقشه دارد

استعفای عضو مجلس خبرگان

پس از مشاجره با آیت الله جنتی 
 
 
 
 

 

یگانه خبر تازه ترین اجلاس مجلس خبرگان استعفای یکی از اعضای آن، بدنبال مشاجره با آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان بود. آن که استعفا داد حجت الاسلام حسن نمازی است که با احتیاط بسیار، در مصاحبه با روزنامه شرق، پس از دست و پا زدن فراوان که نگوید بین او و جنتی در مجلس چه گذشت، بالاخره فاش کرد که بین آن دو بر سر مواضع نمازی مشاجره شده است. یک کمیسیون 14 نفره تشکیل شده تا این مشاجره را بررسی کند اما فقط جنتی را به کمیسیون دعوت کرده اند. پس از پایان کار این کمیسیون دو نفر از اعضای آن که عضو هیات رئیسه مجلس نیز هستند از نمازی خواسته اند، با توجه به صحبت هائی که با جنتی کرده اند بهتر است او استعفای خود را پس بگیرد که وی سر باز می زند.

نمازی در لفافه می گوید که برای مجلس آینده حتما جنتی در شورای نگهبان صلاحیت او را رد خواهد کرد و بهتر است او از همین حالا کنار برود!

نمازی در این مصاحبه نسبتا بالا بلند نمی گوید که مشاجره بر سر چه بوده اما می گوید که مواضع او با مواضع جنتی یکسان نیست. او می گوید:

در سال‌های گذشته، خصوصا بعد از روی ‌کارآمدن دولت جدید علامت سؤال‌هایی درباره بعضی از رفتارها و گفتارهای من برای بعضی از اعضای خبرگان پیش آمده بود. مشاجره من و آقای جنتی بر همین اساس پیش آمد.

از وقتی که وارد مجلس خبرگان شدم، فکر می‌کردم این فرمایش امام که مجلس خبرگان، تقویت رهبری است، قابل‌ قبول و فرمایش مقبولی است. بعدا به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهم به این فرمایش عمل کنم، با خیلی‌ها اختلاف ‌سلیقه پیدا می‌کنم.

حجت الاسلام نمازی، که از آذربایجان غربی به مجلس خبرگان رفته متولد سال 1354 و جوان ترین عضو مجلس خبرگان است و از جمله اتهامات او از نظر احمد جنتی اینست که در سال ٨٦  زمانی که محمد خاتمی برای سخنرانی به کاشان سفر می کند در قمصر به دیدار او می رود.

پیک نت 17 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: