ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رئیس جمهور فرانسه

چشم درچشم واقعیات تلخ! 
 
 
 
 

 

نمایشگاه "جنگ در عراق و خاورمیانه" در پاریس برپا شد. «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه از این نمایشگاه دیدن کرد. دیدار او از این نمایشگاه آنقدر اهمیت نداشت که سینه به سینه شدن او با یکی از قربانیان سیاست های ویرانگر فرانسه در لیبی و عراق و سوریه اهمیت داشت. آن که با اولاند سینه به سینه شد دختر جوانی بنام «جنان بادل» از ایزدی های عراق بود که درباره دوران اسارت خود در دست داعش کتابی تحت عنوان "داعش و اسارت زنان" نوشته و با همین کتاب در نمایشگاه شرکت کرده بود.

رئیس جمهور فرانسه با این ادعا که کتاب "جنان بادل" را خوانده، با خود او در نمایشگاه روبرو شده و صحبت کرد. اولاند گفت: «کتاب شما تاثیر عمیقی بر من گذاشت و امیدوارم دیگر شاهد اینگونه رفتارها با زنان در سراسر جهان نباشیم. فرانسه آماده پذیرش پناهجویان است و شما پیام صلح مرا به اقلیم کردستان عراق برسانید و به آنها بگویید که فرانسه همواره پشتیبان آ‌ن‌ها در جنگ علیه داعش خواهد بود. شما نیز میتوانید در فرانسه بمانید و به کار نویسندگی خودتان ادامه بدهید.»

"جنان بادل" پس از آن که با دقت سخنان اولاند را گوش داد، در پاسخ گفت: «آقای رئیس جمهور، با مهاجرت و قبول پناهندگی مشکلات حل نمی‌شوند. باید سیاست های جهانی تغییر کند. در ضمن؛ تنها راه برون‌ رفت عراق از مشکلات بوجود آمده، "ماندن" در خود عراق و "تفکر" است. من خواستار یاری رسانی به زنان زندانی و مردمان کشورم برای مقاومت هستم. من سه ماه در چنگال گروه داعش بودم و کتاب من نیز شرح اتفاقاتی است که بر من گذشت. در دوران اسارتم شاهد صحنه‌های دردناکی بودم. آنها از هیچ وسیله‌ای برای شکنجه ما رویگردان نبودند.»

(نقل از خبرگزاری "ابنا")

پیک نت 21 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: