ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش یک مرکز مطالعات بین المللی

محبوبیت روحانی و ظریف

در میان مردم افزایش یافته! 
 
 
 
 

 

خبرگزاری "ایرنا" گزارش مرکز مطالعات بین الملل و امنیت وابسته به دانشگاه مریلند آمریکا را منتشر کرد. این گزارش، نتیجه تازه ترین نظرسنجی درباره موقعیت دولت روحانی در میان مردم ایران است. بموجب این نظرسنجی کسانی که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را «بسیار محبوب» می‌دانند از 51 درصد در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) 2014 به 61 درصد در اوت (مرداد) 2015 افزایش یافته است. رئیس‌جمهوری ایران دارای محبوبیت کلی 89 درصدی است. در همین نظرسنجی، مجموع کسانی که حسن روحانی را کمابیش نامحبوب یا بسیار نامحبوب دانسته اند، 9 درصد بوده است.

محبوبیت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز از 40 درصد بسیار محبوب و 30 درصد کمابیش محبوب، به 56 درصد بسیار محبوب و 33.4 درصد کمابیش محبوب افزایش یافته است.

 42.7 درصد از پرسش شوندگان، از توافق هسته‌ای انجام شده میان ایران و 1+5 «قاطعانه» و 32.8 درصد «کمابیش» پشتیبانی می‌کنند که در مجموع بیانگر حمایت 75 درصدی از برجام است. این نظرسنجی تلفنی انجام شده است.

پیک نت: گزارشی که در بالا خواندید، برای بسیاری از مردم کوچه و بازار، مترو، تاکسی، اتوبوس در ایران سخن تازه ای نیست. همه میدانند که پس از  اعلام توافق اتمی، دو شخصیت در ایران به اوج محبوبیت رسیده اند: روحانی و ظریف!

پیک نت 21 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: