ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

 پخش گزینشی کمیسیون "برجام" از سیما به سود جلیلی

دو قطعنامه شورای امنیت

و نظر مردم درباره آنها!

 
 
 
 
 

 

یکی از اعضای کمیسیون "برجام" در مجلس، با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده و با احتیاط به گوشه هائی از آنچه در پشت درهای بسته این کمیسیون گذشت اشاره کرده است. وی که منصوری ارانی نام دارد در این مصاحبه گفته است:

 

 تیم مذاکره‌ کننده کنونی کتابچه‌ای را به‌عنوان «برجام» در اختیار کمیسیون گذاشته و سئوال اینجاست که نتیجه 6 سال مذاکرات تیم آقای جلیلی کجاست؟ برای مثال باید بدانیم در آلماتی چه تصمیماتی گرفتند.

موضوع مهم دیگری که در قالب سئوال از سوی بنده در کمیسیون از آقای جلیلی پرسیده‌ شد، مربوط به تفاوت‌های دو قطعنامه 1929 که در زمان آقای جلیلی صادر شده(قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های بین المللی علیه ایران) و قطعنامه 2231 که در دوره کنونی (لغو آن قطعنامه پس از توافق اتمی اخیر دولت) به تصویب رسید بود. لازم است با مقایسه این دو قطعنامه ببینیم کدامیک سنگینتر و به‌ ضرر مردم و کشور بوده ‌است. پاسخی آقای جلیلی این بود که قطعنامه 2231 بدتر از قطعنامه 1929 است. مشروح این جلسه روز پنجشنبه از تلویزیون پخش شد و مردم خودشان بهتر از هر ناظر و داوری قادر به درک و تحلیل مسائل هستند.

البته صحبت‌های آقای جلیلی در جلسه دوم تماماً پخش شد، اما مباحثی که آقای جلیلی در خصوص تاریخچه مذاکرات در جلسه نخست مطرح کرد و سئوالات بسیاری که طرح ‌شد، از سیما پخش نشد. برخی اعضای کمیسیون نسبت به عدم پخش این قسمت‌ها اعتراض دارند. درحالیکه پخش قسمت‌های حذف شده در تلویزیون، می‌توانست تاثیر مثبتی در روشن‌ شدن مسائل برای مردم باشد.

جلساتی که با حضور آقای جلیلی برگزار می‌ شد، آرام و صمیمانه بود و هنگامی که آقای عراقچی یا صالحی در جلسات حضور می ‌یابند، فضا از سوی برخی نمایندگان بسیار متشنج و پرالتهاب می‌ شود. مردم به‌ خوبی متوجه انگیزه‌های برخورد دوگانه این نمایندگان هستند.

(جلیلی در کمیسیون برجام از دستآوردهای بزرگی صحبت کرد که برای بسیاری تازگی داشت و برای اولین بار بود که آنها را می‌ شنیدند. جلیلی در جلسات این کمیسیون گفت:

« داشته‌های راهبردی ما عبارت بودند از بی‌اعتبار کردن به کارگیری گزینه‌های نا امید ‌سازی دشمن از تحریم‌ها، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی، ناامید سازی دشمن از فتنه 88، ثبات جایگاه منطقه‌ای ایران از جمله آورده‌های ما در این دوران بود و در چنین شرایطی پرونده را تحویل دادیم.»)

پیک نت 21 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: