ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه با همسر معصومه ابتکار

ذوب در ولایت ها

خودشان دو دسته شده اند 
 
 
 
 

 

«محمد هاشمی»، همسر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت روحانی است. اخیرا و درجریان جنگ روانی- تبلیغاتی از طریق شبکه سایبری، با معصومه ابتکار، مخالفان دولت بند کردند به همسر ابتکار و این که او گوشت شکار می خورد، زمینخوار است و ...

خبرگزاری ایلنا به دیدار وی رفته و مصاحبه مفصلی با وی کرده است. هاشمی که مشاور و گاه سخنگوی ابتکار نیز هست، خود از فعالان دانشجوئی پیش از انقلاب است و پس از  انقلاب نیز با دانشجویان خط امام در ارتباط بوده است. همچنان که ابتکار بود و نقش سخنگوی این دانشجویان را در جریان اشغال سفارت امریکا داشت.

مصاحبه هاشمی را بسیار خلاصه کرده ایم و آن بخش هائی را منتشر می کنیم که جدا از پاسخ به سئوالات شخصی و رد اتهامات و جنگ روانی با ابتکار است.

هاشمی که متولد 1336 است دراین مصاحبه می گوید:

 

پس از ماجرای تسخیر لانه در تقسیم گروگان‌ها، حمله طبس، ماجرای کودتای نوژه و... فعال بودم و مدتی در اصفهان نیز حضور داشتم و در آنجا خدمت می‌کردم. سپس به دعوت شهید رجایی، خسرو تهرانی و حجاریان در اطلاعات نخست وزیری برای تاسیس اطلاعات خارجی کشور به همراه چند نفر که اکنون از مشهوران کشور هستند، مشغول به کار شدم و مسئولیت اطلاعات خارجی کشور را عهده‌ دار شدم. پس از ماجرای تسخیر لانه رسما به فعالیت در سپاه مشغول شدم .

در دوره‌ای مطرح کردند؛ دانشجویان خط امام از آن کارشان توبه کردند، در حالی که ما هرچه گشتیم کسی از آن دانشجویان را پیدا نکردیم که توبه کرده باشد، گرچه همه از آن درس گرفتند.

در مورد جو سازی برای خانم ابتکار من معتقدم این مساله دلایل مختلفی دارد. ابتکار خودش به تنهایی یک رسانه، یک شخصیت علمی و یک شخصیت بین‌المللی است. ایشان جزو معدود فعالان حقوق بین المللی است که جوایز متعدد گرفته است. ایشان در طی این سی و پنج سال همواره در نوک پیکان بوده. در جریان تسخیر لانه ایشان سخنگوی دانشجویان بود و مصاحبه می‌کرد. ۳۵ سال است که ایشان روی آنتن است و بیشترین آمار مصاحبه بین‌المللی در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران متعلق به ایشان است که بالغ بر ۱۰۰۰ مصاحبه می‌شود و همه این‌ها به غیر از حضور ایشان در کنفرانس‌های بین‌المللی مختلف است. کسی که به تنهایی خود رسانه است؛ دشمنان زیادی دارد و همچنین رقبای زیادی نیز دارد که از موضع دشمنی با وی رقابت می‌کنند. متاسفانه در ایران؛ رقابت، مخالفت و مبارزه به دشمنی تبدیل شده است، یعنی دو نفر نمی‌توانند با هم مخالف باشند، اما به هم احترام بگذارند. البته، همین که ایشان به این میزان مورد هجمه قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد که شخصیت بسیار نافذی دارد، کسی که ساکت باشد؛ مورد هجمه قرار نمی‌گیرد،

ابتکار سال ۷۹ که پر آب‌ترین سال دریاچه ارومیه بود، هشدار داد و به رئیس  دولت و وزیر نیرو نامه نوشت که با این روندی که سد سازی و آب بندسازی پیش می‌رود، ظرف کمتر از ۱۰ سال ارومیه خشک می‌شود. آن موقع این نامه را کار‌شناسان پایین دستی وزارتخانه دست به دست گرفتند و مسخره کردند که محیط زیست می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت مانع انجام پروژه‌ها شود. اما امروز کسی دیگر از این نامه صحبت نمی‌کند؛ کسی که این قدرت را دارد که ۱۰ سال بعد را پیش بینی کند، مشخص است که مورد تخریب قرار می‌گیرد.

روز قدس ما پیاده‌روی رفته بودیم، عده‌ای شروع کردند به گفتن مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر. به خانم دکتر گفتم، منظورشان از فتنه‌گر تویی و از منافق هم لابد منم.

من نگران اصل مملکتم که این حب وبغض‌ها راه به ناکجا آباد ببرد. ما اکنون تبری از دوست پیدا کردیم. اکنون تعداد افرادی که شیعه اثنی عشری معتقد ولایت فقیه، ذوب در ولایت و دوستدار انقلاب هستند خودشان دو دسته شده‌اند و یک دسته بغض و نفرت دسته دیگر را دارد.

ابتکار در ۶ سال عضویت در شورای شهر ۴ بار به دلیل وظایف اطلاع رسانی‌اش به مردم اخطار امنیتی گرفت که یک نمونه آن در مورد بنزن بود. ایشان چون در کار خودش صاحب‌نظر و مجتهد است اگر به چیزی برسد، برایش تکلیف است که اعلام کند، به همین خاطر هم بر اساس اندازه‌گیری‌های شهرداری، اعلام کرد که بنزن در هوای تهران مشاهده شده است و از‌‌ همان موقع اخطار گرفت و ردصلاحیتش هم به همین دلیل بود. دوتا از اعضای شورای شهر که یکی از آنها، و۲ برادرش نیز در کشور جزو مسئولان بودند و دیگری هم آقای دکتر... خانم دکتر را سر ماجرای بنزن تهدید کردند.

عده‌ای هستند که هرچه دلشان می‌خواهد؛ می‌گویند و کسی به آن‌ها کاری ندارد و عده‌ای هم هستند که هرچه می‌گویند حرفشان به جایی نمی‌رسد.

جریاناتی که در سیستم‌های سایبری به وجود آمده، تعداد زیادی پشتش نیستند، بلکه یک نفر پشت آنها است و سفارشی ست. در این جریانات سایبری جنگ روانی به وجود آمده است. آفت امروز ما ماکیاولیسم اسلامی است.

پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: