ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی فرمانده سپاه قدس

قدرت امریکا در برابر

ج.اسلامی فرو ریخته است!

 
 
 
 
 

 

سرلشکر  قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران طی سخنانی ارزیابی خود را در باره امریکا و منطقه اینگونه بیان کرد:

 

آمریکایی‌ها معتقدند پیدایش انقلاب اسلامی موجب شد یک فروپاشی در قدرت آمریکا به عنوان ابر قدرت پیش بیاید از این رو جهانی که جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در آن پایگاه اصلی و نفوذ دارد این جهان تاثیرگذار اصلی در بحث بقا یا عدم بقای آمریکا به عنوان ابرقدرت دارد. آنچه در 20 سال گذشته بین ایران اسلامی و آمریکا به عنوان یک ابرقدرت پیش آمده است این بوده که انقلاب اسلامی ایران تمامی مولفه های ابرقدرتی آمریکا را به شکل جدی خدشه دار کرده که مصادیق فراوانی نیز برای آن می توان ذکر کرد. آمریکا با اتحاد سازی که انجام داد تلاش کرد که حزب الله را از عرصه لبنان حذف کند اما نه قدرت مهار حزب الله را داشت نه اتحاد سازی هایی که انجام داد هیچ یک منجر به نتیجه شد و حزب ا... قدرتمندتر شد به نحوی که امروز رهبر ارزشمند آن به شکل علنی توانمندی و قدرت خود را اعلام می کند.

شناخت سیاست‌های آمریکا در مقطع کنونی بسیار مهم است. آمریکایی‌ها معتقدند کلید بازسازی قدرت آنها باید از نقطه ای انجام شود که در آن نقطه فروپاشی صورت گرفته باشد و آن منطقه خاورمیانه به عنوان نقطه فروپاشی قدرت آمریکا و نقطه نفوذ، توسعه و تاثیر انقلاب اسلامی است.

در شرایط کنونی آمریکا برای اینکه بتواند قدرت خود را بازسازی کند چهار سیاست اصلی و مهم مدنظر قرار داده است که شامل بازسازی قدرت آمریکا با استفاده از ابزارهای سازمان ملل و ساز و کار مختلفی که امروز به نوعی ظاهر مشروعی دارند مانند مباحث حقوق بشری در منطقه است.

دومین مسئله اصلی آمریکا در مقطع کنونی تثبیت رژیم صهیونیستی است.

سیاست آمریکا در موضوع داعش و گروههای تکفیری اداره آنها و نه انهدام است و این موضوعات تفاوت جدی و اساسی با یکدیگر دارد؛ سیاست آمریکا این است که این نوع گروهها باقی بمانند تا آنها احتیاج کشورها به آمریکا را بالا ببرند. (همه این مقدمات برای آن نبود که ایشان بگوید بعد از توافق اتمی مسئله حقوق بشر قرار است مطرح شود؟)

پیک نت 26 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: