ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نگاهی به سخنان مجید انصاری

پاچه خورهای تحریم

عزای "برجام" را گرفته اند! 
 
 
 
 

 

مجید انصاری  معاون پارلمانی روحانی است و از نادرترین روحانیون دارای دیدگاه اقتصادی دقیق. عضو مجمع روحانیون مبارز است. مجمعی که محمدخاتمی رهبری آن را برعهده دارد. سابقه حضور در دو مجلس شورا و خبرگان را دارد و در زمان آیت الله خمینی نیز مدتی مسئول زندان ها که کارش به مقابله با اسدالله لاجوردی در زندان اوین انجامید.

بسیاری بر این عقیده اند که گزارش دقیقی که وی و جهانگیری معاون اول کنونی روحانی از اوضاع اقتصادی مملکت در اواخر ریاست جمهوری احمدی نژاد تهیه کرده و به دیدار رهبر رفتند، وی نیز به این نتیجه رسید که اگر فکری نکند و تن به رای مردم و تغییر سیاست های اتمی و اقتصادی و سیاسی ندهند نظام با چالشی عظیم روبرو خواهد شد.

بهر روی، با این مقدمه بخوانید سخنان روز گذشته وی در یک مراسم ترحیم را در باره مخالفت خوانی هائی که با توافق اتمی می شود:

از دیروز برجام عملیاتی شد و من متعجبم که بعضی افراد و برخی رسانه‌ها گویی عزا گرفته‌اند که مردم ایران از دغدغه خارج شده‌اند. آنها هنوز دریغ دارند از اینکه به دیپلمات‌های ارزشمند و فرزندان انقلابی مردم بگویند: خسته نباشید!

گام‌های بعدی باید در جهت رفع تحریم‌ها‌ و جذب سرمایه باشد. نمی‌توان برای همیشه بیکاری بالای 15 درصد را تحمل کرد. فقر،‌ فساد، بیکاری و ناامیدی قابل تحمل نیست.

دولت در مبارزه با فساد با تمام توان به میدان آمده و مصمم است یک قدم هم به عقب نرود. همراهی مردم و همکاری قوه قضائیه، مجلس و سایر دستگاه‌ها می‌تواند دولت را برای ریشه‌کن کردن فساد که متاسفانه در بعضی جاها نهادینه شده کمک کند. فساد اداری و رشوه قابل تحمل نیست.

آقای روحانی آماده می‌شود سومین سفر خود را به سازمان ملل انجام دهد و به نمایندگی از مردم ایران سخن بگوید. امیدوارم دولت بتواند در مرحله پساتحریم گام‌هایی را در آبادانی و توسعه کشور بردارد.

پیک نت 29 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: