ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مثلث بازنده "برجام"

مفت گویان ایران، اسرائیل

و جمهوریخواهان امریکا!
 
 
 
 

 

پنجشنبه در آخرین مهلت مخالفان برجام در کنگره و سنای آمریکا، طرح مشروط جمهوری‌خواهان در سنا رای نیآورد و توافق هسته‌ای با ایران توانست از سدی که جمهوری‌خواهان در برابر آن ایجاد کرده بودند عبور کند. بدین ترتیب اکنون کلیه کشورهای گروه 1+5 و شورای امنیت سازمان ملل آماده اجرای توافق هستند و از نظر آنها مانعی بر سر راه اجرائی شدن برجام وجود ندارد.

شکست سنای آمریکا در مخالفت با برجام، شکست رژیم اسرائیل نیز محسوب می‌شود. این روزها نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بشدت نگران است و احساس می‌کند راهی غیر از عقب نشینی از مواضع افراطی خود ندارد. در مقابل، اکنون تمام کسانی که برجام را برای صلح و امنیت جهانی مفید می‌دانند، باید برای اجرای موفق آن تلاش کنند و در ایران نیز همراهی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

نکته قابل تامل، ارائه تحلیل‌های وارونه‌ای است که این روزها برخلاف واقعیت‌های مشهود و ملموس ارائه می‌شود. اینکه رویکرد جدید کشورهای اروپایی در تعامل با ایران را بازی آنها در چارچوب طرحی بدانیم که آمریکا طراح آنست و آنها از خود اراده‌ای در این زمینه ندارند، سخن نامعقولی است کما اینکه جنگ زرگری دانستن اختلاف رژیم صهیونیستی با آمریکا برسر برجام نیز سخنی غیرمنطقی است.

تردیدی وجود ندارد که سران کشورهای اروپائی از رفت و آمدهایشان به ایران، منافع مورد نظر کشورهای خود را دنبال می‌کنند. این، امری طبیعی و عادی است که در تعامل میان تمام کشورها وجود دارد و ما نیز با هر کشوری رابطه برقرار کنیم و رفت و آمد و تعامل داشته باشیم، در پی جلب منافع خودمان هستیم.

پیک نت 29 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: