ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگوی کوتاه بهزاد نبوی با ایسنا

افراد چپ مذهبی

وارد احزاب دیگر خواهند شد! 
 
 
 
 

 

بهزاد نبوی، از وزرای دولت میرحسین موسوی و از سابقه دار ترین زندانیان مذهبی دوران شاه بود که نقش مهمی در تامین مایحتاج مردم در طول جنگ ایران و عراق داشت. او مبتکر سهمیه بندی کالا و کوتاه کردن دست بازار از کنترل توزیع مایحتاج عمومی در طول جنگ، حمایت از صنایع داخلی و کنترل واردات بود. در مجلس ششم نایب رئیس اول آن مجلس شد و از ابتدای شکل گیری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در کنار حزب جمهوری اسلامی از بنیانگذاران و رهبران درجه اول آن بود. سازمانی که همچنان معروف به یگانه تشکیلات چپ مذهبی جمهوری اسلامی است. او را به جرم همین کارنامه، با کودتای 88 به زندان بردند و 5 سال هم در جمهوری اسلامی در زندان ماند تا دوران 6 ساله زندان شاهنشاهی اش کامل شود!

برای نخستین باز از زمانی که از زندان 5 ساله پس از کودتا آزاد شده، روز گذشته مصاحبه کوتاهی باخبرگزاری ایسنا کرد و درباره امکان فعالیت دوباره سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و آینده سیاسی رهبران و اعضای این سازمان پس از اعلام انحلال آن همزمان باکودتای 88 گفت:

 

" وقتی امکان فعالیت در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فراهم نباشد٬ ممکن است بعضی از دوستان ما وارد احزاب دیگر شوند.  در وضعیت فعلی بعید می‌دانم مجوز برای فعالیت به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی داده شود. مجمع ایثارگران حزبی فعالیت های مخصوص به خود را دارد اما در کل همانطور که گفتم وقتی امکان فعالیت در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فراهم نباشد٬ ممکن است بعضی از دوستان ما وارد احزاب دیگر بشوند."

پیک نت 29 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: