ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 30  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تحلیل تاج زاده از حضور جلیلی در کمیسیون "برجام"

به هر کجا که می توانید

جلیلی را برای سخنرانی دعوت کنید 
 
 
 
 

 

همسر مصطفی تاج زاده از تازه ترین ملاقات کابینی با وی در زندان اوین، گزارشی در فیسبوک خود منتشر کرده که بخش تحلیلی – سیاسی آن را برای انتشار انتخاب کرده ایم:


«یک تسلیت برای دلواپسان داشت بخاطر رد نشدن برجام در کنگره آمریکا. می گوید عصبانیتشان را درک می کنم و امیدوارم غم آخرشان باشد!

اخبار مهم از چشمان تیزبین این زندانی بند تنهایی اوین که به صورت غیرقانونی از زندگی اجتماعی محروم مانده دور نمی ماند. می گوید از دولت برای انتخاب سفیر اهل سنت تشکر می کنم. این کار بسیار مهم است و آثار مثبت بسیار دارد.

در مورد تحرکات اخیر جلیلی هم می گوید: چه خوب شد که او به مصاف برجام آمد تا روشن شود حکومت یکدست پرونده مهم هسته ای را به چه کسانی و با چه میزان درک و دوراندیشی سپرده بود و چرا از زمانی که او مسئولیت این کار را پذیرفت نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه روز به روز گسترش یافت. به نظر من انتقادهای بی محابای آقای جلیلی به برجام به نفع دکتر ظریف و همکارانش تمام شد. همچنان که ورود وی به انتخابات 92 پیروزی دکتر روحانی را مدد رساند. به میدان آمدن آقای جلیلی همچنین به اختلافات اصول گرایان دامن زد و راه را برای نقد عملکرد 6 ساله خود و دیپلماسی احمدی نژاد باز کرد. به همین دلیل رئیس دولت دهم و گروهش برای تبرئه خویش به انتقاد از رفتار جلیلی بویژه در دو سال آخر مسئولیتش پرداختند. نکته مهم اعتراف آقای ابوترابی نایب رئیس مجلس بود که اگر فضای گفتگو و نقد امروزی در دوره قبل حاکم بود ما دست کم گرفتار تحریم های نفتی و بانکی سال 90 نمی شدیم. حضور پررنگ جلیلی در کمیسیون برجام و صدا و سیما از دلواپسان نیز توهم زدایی کرد. چرا که فکر می کردند پخش سخنان وی از تلویزیون افکار عمومی را علیه توافق وین بسیج می کند. غافل از آن که اقدام مزبور در مجموع به ضررشان تمام می شود. اکنون که صدا و سیمای مخالف برجام از پخش اظهارات مقامات دولتی در باب آثار تحریم در اقتصاد میهن و معیشت مردم خودداری می کند تا گستره و عمق تحریم ها مشخص نگردد، دکتر روحانی و تک تک همکارانش موظفند یک به یک به طور روشن و دقیق به ملت گزارش دهند که دولت و وزارت خانه ها را در چه شرایط اسفناکی تحویل گرفتند. این اقدام هم نشان می دهد که حکومت یکدست با وجود درآمد افسانه ای 700 میلیارد دلاری چه بلایی بر سر ایران و ایرانی آورد و هم دشواری راه دولت را برای مردم ملموس تر می کند. افراطیون هم دیگر بهانه ای برای اعتراض ندارند زیرا با تأیید عملی برجام در کنگره آمریکا نگرانی سوء استفاده از 1+5 از وضعیت بد اقتصادی کشور در مذاکرات منتفی است.

ایشان در آستانه بازگشایی دانشگاه ها دو پیشنهاد داشت

1- دعوت از مخالفان برجام از جمله آقای جلیلی به دانشگاه تا دانشگاهیان به ویژه دانشجویان با منطق دلواپسان از زبان خودشان آشنا شوند و به این ترتیب راه برای نقد عملکرد هسته ای خود آنان باز شود.

2- از پایان نامه هایی که به بررسی ابعاد مختلف برجام می پردازند خوب است تعدادی به مقایسه رفتار و گفتار جنگ طلبان آمریکایی با دلواپسان ایرانی بپردازند تا اشتراکات و اختلافات رفتاری آنان به طور دقیق و عملی مشخص شود.»

پیک نت 30 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: