ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 شهریور   ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با یکی از رهبران آنها

با حزب سیاسی و مسلح

مداحان درج. اسلامی آشنا شوید 
 
 
 
 

 

محسن طاهری که رئیس خانه مداحان است با "خبرآنلاین" مصاحبه کرده است. در این مصاحبه برای نخستین بار اطلاعاتی در این مصاحبه از پشت صحنه فعالیت مداحان فاش شده که آگاهی از آن بسیار مهم است. از جمله در باره نقش آنها در انتخابات مجلس نهم و دورخیزی که برای انتخابات اسفند ماه برداشته اند. این مصاحبه و یا گفتگو بسیارطولانی است و ما پس از خواندن دقیق آن، برای پرهیز از پراکندگی گفتگو، آن اطلاعاتی را که در طول مصاحبه مطرح شده استخراج کرده ایم که می خوانید:

یک مداحی سنتی داریم که از آبا و اجداد و گذشتگان که کسوت و جایگاهی در این زمینه داشتند به نسل ما منتقل شده و ما هم به جوان‌ترها منتقل می‌کنیم اما مداحی به صورت فنی حتی در جوامع علمی کشور هم مطرح است و در دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود و باید واحدهایی را بگذراند تا بتواند به عنوان مداح فارغ‌التحصیل شود. آشنایی فرد با زیربنای کار مداحی مهم است.

در کل کشور، ارگان‌هایی را داریم که مسئول تصمیم‌گیری‌های کلان مداحی هستند. شامل «خانه مداحان»، «کانون مداحان» (این کانون زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است)، «بنیاد دعبل خزاعی» (این بنیاد هم زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است)، «شورای هیات‌های مذهبی» استان تهران (این شورا هم زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی اداره می‌شود)، «هیات رزمندگان اسلام»، «جامعه ایمانی مشعر» که در قم مستقر است و در نهایت «بسیج مداحان». هر کدام از ارگان‌ها‌ وظایف مشخص و تعریف‌شده‌ای دارند. ما هر دو هفته یک‌بار با هم جلسه داریم. در جلسات ما نیم‌ساعت اول به مرور اخبار و اطلاعاتی می‌گذرد که در سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌آید.

تعدادی از نیروهای ما که کارهای اداری انجام می‌دهند از شهرداری حقوق می‌گیرند. کارهای تخصصی و اموری که مربوط به حوزه کاری خود ماست را دو سه نفری انجام می‌دهیم. نایب رئیس هیات مدیره ما آقای نورصالحی است که از نیروهای بازنشسته بانک و مداح است. بنده به‌عنوان مدیرعامل نزدیک به 6 سال است.‌ اعضای هیات مدیره، تعداد دیگری هم هستند که برای جلسات حاضر می‌شوند. هیات امنایی هم داریم که این هیات‌مدیره را انتخاب کرده و هر سه سال یک بار دوباره می‌توانند انتخاب کنند تا اعضا جابه‌جا شوند.

نظارت بر کار مداحان بر عهده شوراست. بعضی از رسیدگی‌ها را بسیج مداحان انجام می‌دهد که قوه اجرایی دارد. آنها احیانا اگر مداحی اشتباهی مرتکب شود، رسیدگی می‌کنند.

همه ممکن است سلاح داشته باشیم. البته تاکید می‌کنم ممکن است. اما قرار نیست که اعلام شود و همه عالم و آدم بدانند. اگر بدانند که چه فرقی می‌کند با آن کسی که ندارد. به هر حال اگر سلاح داشته باشیم آنقدر عقلمان تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد که از آن استفاده کنیم.

 

جریانی هم داریم موسوم به جریان شیرازی. از لحاظ سیاسی اینها 24 شبکه را اداره می‌کنند و هیچ کدام محتوایی که باید داشته باشند ندارند. در همه آنها قمه‌زنی و لطمه‌زنی ترویج می‌شود. قلاده ‌انداختن ترویج می‌شود. مداحی ترویج می‌کند برای اهل بیت عوعو کنید، خودتان را به شکل حیوان درآورید. به اعتقاد من جریانی پشت کار اینها هست تا شیعه و هیات و روضه و مداحی را با این جریانات به انحراف بکشند .

 

درباره انتخابات اسفند ماه طاهری گفت:

 

* نظر آقای حدادیان این نیست که مداحان خودشان کاندیدا شوند. من با ایشان تلفنی صحبت کردم. ایشان گفت اگر اصولگرایان به اعتقاد ما به اجماع نرسند مثل گذشته عمل خواهند کرد. در انتخابات قبل هم از لیست سی‌نفره‌ای که آقایان در مسجد ارگ با آقای ارضی و دیگران تنظیم کردند، 24-25 نفرشان به مجلس رفتند. الان هم نظرشان این بوده که اگر آقایان به اجماع نرسند از بین همان دو یا سه لیستی که در میان اصولگرایان مطرح است تعدادی را گزینش می‌کنند و از آنها حمایت می‌کنند.

خود من در انتخابات مجلس پنجم کاندید مجلس بودم و به صورت انفرادی 86 هزار رای هم آوردم اما نمی‌خواهم وارد شوم و نظر هم ندارم. در این‌باره دو نفر تصمیم می‌گیرند و خودشان هم باید جوابگو باشند. آقای ارضی و آقای حدادیان. این آقایان برای خودشان تشکیلات دارند. با ما خیلی مشورت نمی‌کنند و همه را در جریان تصمیمی که می‌خواهند بگیرند نمی‌گذارند. به هر جهت نشسته‌اند و تصمیمی گرفته‌اند. لیدرهایشان هم مشخص و شناخته‌شده و یک‌سری افراد سیاسی هستند. خود آقای حدادیان سال‌هاست با آقای ابوترابی ارتباط نزدیک دارد و با طیف این آقایان نزدیک است. آقای ارضی و دوستان دیگر هم کسانی را دارند که مسائل سیاسی را قطعا به مشورت می‌گذارند.

پیک نت 31 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: