ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پیام هاشمی به همایش وکالت در تهران

وکالت در ایران را باید

با معیارهای جهانی همآهنگ کرد 
 
 
 
 

درتهران همایش استقلال وکالت و کانون های وکلای دادگستری با شرکت هیات های خارجی تشکیل شد و به همین مناسبت هاشمی پیامی برای آن ارسال کرد که قرائت شد. در بخش هائی از این پیام بدرستی اشاره شده:

استقلال کانون‌های وکلا و به تبع آن استقلال وکیل بر اساس میثاق‌های بین‌المللی باید مورد تاکید قرار گیرد. در نگاه داخلی به این موضوع نیز انطباق نظام قضایی کشور با استانداردهای بین‌المللی و کارآیی و اثرگذاری آن در سطح جهان، مستلزم انطباق شرایط سیستم قضایی و وکالتی، با ضوابطی است که در دنیا پذیرفته شده است و امیدوارم نهادهای مربوطه داخلی، در تعامل با سازمان‌های جهانی مسئول، به پالایش قوانین قضایی خویش بپردازند.

وکالت ریشه در شرع انور دارد و ذات احدیت آنجا که قصد داشته ارتباط عمیق و پرمسئولیت دو نفر را بیان کند، از کلمه «وکیل» استفاده فرموده است. همچنین در روایات اسلامی نیز آمده است که مستحب است اهل مروّت در مرافعات از وکیل استفاده کنند، لذا در اینکه وکالت و وکیل مقوله‌ای شرعی و عقلی و مؤید به سنت رسول (ص) است، تردیدی نیست. از میهمانانی که رنج سفر را بر خویش هموار کرده‌اند و از برگزارکنندگان این همایش  تشکر و قدردانی می‌نمایم.

پیک نت 5 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: