ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دهها برابر عراق، در ایران غارت شده و صدای کسی در نیآمده

خشم و خشونت در عراق

علیه دزدهای حکومتی!

 
 
 
 

مردم بغداد روز جمعه در اعتراض به فساد شدید مالی و اداری حاکم بر کشور، نبود خدمات و قطعی برق به خیابان ها آمدند و علیه دولت شیعه این کشور تظاهرات کردند. تظاهرات در بصره و نجف و برخی شهرهای دیگر عراق نیز با همین انگیزه اعتراضی برگزار شد.

این عکس مربوط به تجمع مردم بغداد در میدان التحریر این شهر است که تا پاسی از شب و در گرمای شدید ادامه یافت. در نجف مردم به رئیس شورای استانداری شهر حمله کردند و شیشه های چند مغازه که به وی پناه داده بودند را شکستند. قطع برق در گرمای 49 تا 53 درجه خشم مردم را دو چندان کرده بود. مردم نجف سپس در مقابل خانه آیت الله سیستانی اجتماع کرده و از وی خواستند از تظاهرات و اعتراضات مردم حمایت کند!

دولت برای رسیدگی به اعتراض های مردم و بویژه خشم مردم بدلیل برباد رفتن و حکومت خور شدن 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تامین برق از سال 2003 تاکنون تشکیل جلسه داد. عراق تا پیش از آغاز جنگ با ایران، از جمله آبادترین و پیشرفته ترین کشورهای منطقه خاورمیانه بود و در تمام سالهای پس از سقوط صدام حسین، دولت هائی که با چهره اسلامی و تحت حمایت جمهوری اسلامی بر سر کار آمده اند، بی لیاقتی و چپاول و اختلاس حکومتی بر این کشور حاکم بوده است. دولت با صدور اطلاعیه ای، از تظاهرات و اعتراض های مدنی مردم حمایت کرد اما حمله و تخریب را محکوم.

پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: