ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بازدید از بند زنان زندان قرچک ورامین

 
 
 
 

فهیمه فرهمندپور مشاور اجتماعی وزیر کشور در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت:

بررسی وضع زنان کارتن خواب آغاز شده است. در مرحله بررسی‌های اولیه هستیم تا بتوانیم گزارش جامعی تهیه کنیم.

ما تلاش خودمان را برای ساماندهی وضعیت زندان زنان و ندامتگاه زنان خواهیم کرد، اما اقدام در سطح کلان در حوزه عملکردی معاونت زنان ریاست جمهوری است.

من اخیرا از ندامتگاه قرچک بازدید کردم. به نظر من ندامتگاه زنان در تهران جزو مراکز خوب است؛ چرا که با توجه به بازدیدهایی که از بندهای زنان سایر استان‌ها داشتم، وضعیت ندامتگاه تهران ایده آل نبود اما خوب بود. امیدواریم بتوانیم؛ برای بهبود شرایط در زندان‌های زنان موثر واقع شویم و از سوی دیگر الگویی از شیوه برنامه‌ریزی و مدیریت ندامتگاه قرچک برای بندهای زنان در زندان‌های کشور داشته باشیم.

درباره شرایط کمپ ترک اعتیاد در حاشیه تهران هم باید بگویم: وضعیت این کمپ‌ها در شهرهای مختلف با هم متفاوت است. ما نمونه‌های خوبی داریم، اما بالاخره نمونه‌های ضعیفی هم در کنار آنها وجود دارد. با ستاد مبارزه با مواد مخدر هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم؛ به طوری که در هفته‌های اخیر توانستیم، مدیران کل بانوان استانداری‌ها را با حکم وزیر کشور که دبیر کل ستاد هم هست، رسما عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها کنیم تا از این پس جدی‌تر مسایل زنان را در حوزه‌های مختلف پیشگیری، درمان  و خدمات اجتماعی بهبود یافتگان در استان‌ها دنبال کنند.

قبول دارم که وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد در حاشیه تهران مطلوب نیست. به دلیل جمعیت بسیار زیاد پایتخت، تبعا امکانات بیشتری لازم است و امکانات موجود در تهران متاسفانه با نیازهایی که وجود دارد، برابری نمی‌کند.

پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: