ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رهبر حزب دمکراتیک مردمی ترکیه

از تجدید انتخابات پارلمانی

هراس نداریم و آماده آن هستیم!

 
 
 
 

همزمان با تلاش های دولت ترکیه برای سرکوب کردهای این کشور و تجدید انتخابات پارلمانی در این کشور با امید تضعیف حزب "دمکراتیک مردمی" که کردها حامی آن هستند، صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک مردمی ترکیه گفت:

ما از انتخابات هراس نداریم و آماده رفتن دوباره به پای صندوق های رای هستیم. دولت هر زمانی را که لازم میداند برای این انتخابات اعلام کن. این ماه، ماه آینده و یا حتی نوامبر. البته ما میدانیم که دولت روندی را در کشور آغاز کرده که می خواهد آن را به تعطیلی حزب ما بکشاند. ما در انتخابات پارلمانی 80 کرسی پارلمانی را بدست آوردیم و جلوگیری از فعالیت حزبی با این پشتوانه مردمی بسیار کار دشواری است برای دولت.

دولت ترکیه تا یک ماه دیگر وقت دارد تا مطابق قانون اساسی یک دولت ائتلافی تشکیل بدهد. با آنکه پیش بینی می شد این دولت با ائتلاف دو حزب عدالت و توسعه و جمهوریت تشکیل شود اما اردوغان رئیس جمهور ترکیه که برای تغییر قانون اساسی و حکومت فردی در کشور نیازمند اکثریت مطلق در پارلمان است می کوشد با تجدید انتخابات و جلوگیری از فعالیت حزب دمکراتیک مردمی که کردهای این کشور از آن حمایت می کنند به این هدف برسد.

 

پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: