ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

توضیح سردبیری درباره

سیاست اطلاع رسانی پیک نت

 
 
 
 

با آنکه تاکنون چند بار درباره سیاست اطلاع رسانی پیک نت توضیح داده ایم، باز هم گهگاه که یک خبری بصورت زنجیره ای در اینترنت و یا سایت های خبری منتشر می شود، خوانندگان پیک نت سئوال می کنند که چرا ما آن خبر را منتشر نکرده ایم؟

در پاسخ به این سئوال، یکبار دیگر توضیح میدهیم که سیاست پیک نت انتشار اخبار همراه با تفسیر و تحلیل آنها و ارائه نظر خود پیرامون چرائی و چگونگی آن اخبار از یکسوست و از سوی دیگر اهمیت سیاسی و روشنگری اخبار.

سئوال بالا، از جمله پس از دو حادثه انفجاری در مسیر قطار مسافربری تهران – ترکیه از سوی برخی خوانندگان پیک نت با ما در میان گذاشته شد.

سیاست پیک نت انتشار زنجیره ای اخباری که همه جا هست و همه منتشر کرده و می کنند نیست. بلکه افزودن تفسیر بر خبری است که منتشر می کنیم. درعین حال که باید ببینیم آن خبر صرفا یک جنجال است و یا باری از واقعیت را همراه دارد و روی تحولات آینده تاثیر می گذارد یا خیر؟ به انفجار روی ریل قطار ایران- ترکیه در آنسوی مرز و در داخل ترکیه نیز باید با همین دید نگاه شود. یعنی، آیا این انفجارها هدایت شده از سوی دولت ترکیه برای جلب حمایت جمهوری اسلامی برای سرکوب کردهای ترکیه و توجیه بمباران کردهای سوریه سازمان داده شده و یا داعش دست به این اقدام زده است؟ از آنجا که حادثه با تلفاتی همراه نبوده و به نظر می آید بیشتر جنبه سیاسی و حکومتی دارد تا جنبه تروریستی، ما باید ابتدا برای خودمان این جنبه ها روشن می شد تا آن را همراه با خود خبر بنویسیم. این تنها یک نمونه از سیاست اطلاع رسانی ماست و شما می توانید آن را به سایر اخبار تسری بدهید. همینگونه است خبر مربوط به تخریب مسجد اهل سنت در تهران.

نکته مهم دیگری که توجه خوانندگان خود را به آن جلب می کنیم، ستون و یا بخش "عناوین اخبار مهم" روی این صفحه (فیسبوک و پیج پیک نت) است. ما در هر شماره تعدادی از خبرهای روز را از میان دیگر اخبار روز جدا کرده و دراین بخش بدون تنظیم دوباره و یا افزودن تفسیری بر آنها منتشر می کنیم. در ستون و یا این بخش تقریبا مستقل از سیاست اطلاع رسانی پیک نت که در بالا به آن اشاره کردیم منتشر می شود. یعنی صرفا خبرهائی که عمومی منتشر شده و در کنار اخباری که همراه با عکس هر شماره منتشر می کنیم قرار ندارند. برای نمونه، خبر انفجار در مسیر قطار ایران – ترکیه و یا تخریب مسجد اهل سنت در تهران، در همین ستون بموقع خود منتشر شد. تنها توصیه ای که می توانیم به مخاطبان خود بکنیم اینست که ستون "عناوین مهم ترین خبرهای روز ایران و جهان" را نیز روی همین صفحه بخوانید.

پیک نت 12 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: