ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دولت شیعه عراق

زیر فشار سنگین مردم معترض

 
 
 
 
 

مردم عراق برای سومین روز متوالی خیابان های شهرهای این کشور را اشغال کردند. اگر در دو روز گذشته عمده ترین شعارهای مردم اعتراض به فساد دولتی و اختلاس ها و دزدی های حکومتی بود، در سومین روز شعارها در جهت تغییر حکومت بود. روزنامه الاخبار لبنان در مورد تظاهرات خیابانی عراق نوشت: بغداد، بصره، نجف، کربلا، المثنی، ذی قار در جنوب و مرکز عراق و دیالی در شرق این کشور در اشغال مردم است. در بغداد تظاهرات گسترده‌ای در میدان "التحریر" در نزدیکی منطقه الخضراء برگزار شد. اخبار حاکی از تغییرات قریب الوقوع در دولت و حداقل برکناری وزرای عضو ائتلاف دولت عراق است.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق طی نشستی با استانداران و رؤسای شورای استانداری‌ها اعلام کرد این تظاهرات هشداری است برای دولت و استانداران. قطع برق و گرمای طاقت فرسا بهانه ای شد تا مردم عراق علیه فساد حکومتی به خیابان ها بیایند. بتدریج شعارهای مردم در جهت انتخابی شدن رئیس جمهور با رای مستقیم مردم پیش می رود.

گفته می شود یک سوم ثروت عراق به جیب حکومتی ها می رود و همین فساد انگیزه به خیابان آمدن مردم شده است. با آنکه مراجع مذهبی و تشکل های مورد حمایت جمهوری اسلامی فورا خود را با مردم همسو ساخته و از تظاهرات آنها حمایت کردند، اما مردم عراق میدانند که هر دولتی که از بعد از سقوط صدام حسین بر سر کارآمده و مارک اسلامی و تشیع بر پیشانی داشته تحت حمایت و مشورت جمهوری اسلامی بوده است.

پیک نت 13 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: