ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بر خلاف انتخابات دستوری و داخلی

"هاشمی با رأی مردم"

به کرسی ریاست خبرگان باز می گردد؟

 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی همزمان با تشدید تکاپوهای روحانیون جناح راست جمهوری اسلامی برای حفظ مجلس خبرگان در ترکیب کنونی آن در گفتگوئی که هفته نامه «طلوع صبح» با وی انجام داد گفت:

دو انتخابات مجلسین شورا و خبرگان بسیار مهم و جزو مهمترین انتخابات ما هستند. هرکس تعهد اسلامی و ملی دارد، باید خودش را آماده کند و در انتخابات حضور داشته باشد.

کسانی که خود را صالح می‌دانند، نامزد شوند و اگر در آن سطح نیستند، برای رأی دادن بیایند. اینجا بسیار مهم است و نتیجه‌اش هم به همه ایرانی‌ها برمی‌گردد. این‌گونه نیست که یک عده ببرند و یک عده ببازند. نتیجه مثبت و منفی‌اش به همه برمی‌گردد. لذا خوب است که همه کسانی که احساس ملی‌گرایی دارند یا اسلامی یا انقلابی هستند و هرچه که هستند یا هر سه هستند، بیایند و در انتخابات شرکت کنند و بی‌تفاوت نباشند. خود من در انتخابات مجلس شورا نمی‌توانم شرکت کنم، اما بنا دارم در انتخابات خبرگان شرکت کنم.

آنچه هاشمی گفته در مقابل تفکر جناح راست به شمول حزب موتلفه اسلامی و یا متحد نزدیک آن "جامعه مهندسین" است که محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس کنونی، دبیرکل آنست. کسی که هفته پیش در جریان سفر به کرمان، طی سخنانی گفت: در انتخابات مجلس خبرگان ظاهرا برخی خواب‌های آشفته‌ای دیده و بی‌میل نیستند در این مجلس 10 – 15  رأی ناساز داشته باشند که انشاء‌الله تعبیر نخواهد شد.

شک نیست که هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان رای بسیار بالائی را خواهد آورد و این رای با آن رای سازمان یافته و دستوری در داخل این مجلس برای انتخاب هیات رئیسه بسیار متفاوت است. انتخاب هیات رئیسه مجلس پس از انتخابات اسفند ماه نمی تواند رای اول تا سوم کسانی را دور بزند که با آرای بسیار بالای مردم به خبرگان رفته اند. این آن گرفتاری آینده جناح راست و بیت رهبری و فرماندهان سپاه برای حضور هاشمی در انتخابات خبرگان است.

پیک نت 13 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: