ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

14 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بازداشت رحیم مشائی نزدیک می شود

پوستین دوز در لباس میش

سایپا و شرکت مس را خورد!

 
 
 
 
 

 نعمت الهه پوستین دوز، مدیر عامل شرکت ملی مس ایران و مدیر عامل سابق گروه خودرو سازی سایپا، در آخرین روزهای دولت احمدی نژاد بازداشت شد و همچنان در زندان است. او زمانی بازداشت شد که قصد سفر به ارمنستان را داشت که در فرودگاه به او گفتند بدلیل  جابجایی  وجوه نقدی زیاد ممنوع الخروج است. او در دادگاه مدعی شد پولها بدهی خارجی شرکت ملی مس بوده که از طریق شرکت یکی از دوستانش به نام «ت» در امارات پرداخت شده است!

او از نزدیکترین یاران رحیم مشائی همه کاره دولت احمدی نژاد بود و ظاهرا گام های نهائی برای بازداشت رحیم مشائی برداشته می شود، که اگر چنین شود، بزودی نوبت به احمدی نژاد می رسد.

سایت فرارو که گزارشی در این زمینه تهیه کرده می نویسد:

پوستین دوز نتوانست مستندات قانع کننده به دادگاه ارائه کند و راهی اوین شد.

از دیگر اقدامات غیر متعارف پوستین دوز، دستور خرید چند دستگاه خودروی بسیار گران قیمت از محل دارایی های شرکت ملی مس و واگذاری آنها به افرادی خارج از شرکت بوده است. این خودروها پس از بازداشت پوستین دوز، بتدریج پس گرفته شد.

پوستین دوز، که در کنار علی اکبر جوانفکر، ملک زاده، بقایی، محمد رضا رحیمی، عبدالرضا داوری، امیری فر، بهمن شریف زاده، ستاریان، نوبختی و برخی دیگر از یاران نزدیک احمدی نژاد مانند اسفندیار رحیم مشایی قرار داشته است، قرار است نتیجه تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت شود.

در یک ماه گذشته و با تصویب هیات مدیره شرکت مس، شرکتی بنام «ای پی» در خارج از کشور تاسیس شده و گزارش وزارت اطلاعات حاکیست که بالغ بر هزار میلیارد تومان به حساب شخصی او واریز شده و منافع شرکت در حال از بین رفتن است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در همین ارتباط گفت:

اکنون میلیاردها تومان اموال شرکت مس در خارج از کشور است و باید نگران آینده‌ کارگران و بازنشسته‌های صنعت مس بود که مبادا به ورشکسته ‌ترین شرکت تبدیل شود.

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در پنجاهمین نشست خبری خود گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که آقای ت، معاونش و همدستانش مقدار زیادی پول بصورت غیرقانونی از کشور خارج کرده اند.

همچنین برخي نمايندگان مجلس از احتمال اختلاس 10 هزار ميليارد تومانی در شرکت سايپا خبر داده اند. رئيس‌ هيات تحقيق و تفحص مجلس ، طي نامه اي به عباس جعفري دولت آبادي، دادستان تهران نوشت: "اگر مي‌خواهيد ماجرای فرار خاوري تکرار نشود تا نهايي شدن گزارش کميته تحقيق و تفحص از سايپا، افرادي را که در مظان اتهام هستند ممنوع‌الخروج کنيد." برخي مسسئولين ارشد شرکت سايپا داراي تابعيت دوگانه هستند و احتمال فرار آنها به خارج از کشور وجود دارد. پرونده هاي سايپا اگر مهمتر از موضوع کلاه برداري سه هزار ميلياردي بانکها نباشد کوچکتر از آن نيست. تعداد زيادي از اقوام مدير عامل سايپا و یاران رحیم مشائی در استخدام اين شرکت بوده اند. از جمله دختران و پسران آنها در پست‌هاي حساس مديريتي گروه خودروسازي سايپا استخدام شده‌اند. 

پیک نت 14 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: