ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

17مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در حاشیه سخنرانی مکارم شیرازی

برای به روز شدن امثال مکارم

یک کار گروه باید تشکیل شود!

 
 
 
 
 

 

از گرفتاری های تبلیغات در جمهوری اسلامی، علاوه بر شیوه مخرب مخلوط بودن سیاست های حکومتی با سیاست های خبر رسانی که بی اعتباری و بی اعتمادی را نسبت به آنها بوجود آورده، یکی هم اینست که افرادی درحاکمیت با افکار عصر حجری رهنمودهای خبری و تبلیغاتی میدهند. نه تنها رهنمود می دهند بلکه گروه های فشاری را هم در حاشیه رهنمودهای خود دارند که با کمک آنها سعی می کنند نظرات خود را تحمیل کنند. این گرفتاری وقتی تشدید می شود که این افراد یکسویه و بی نیاز از حضور در یک جمع کارشناس رهنمود از زیر عبایشان در می آورند. مهم نیست که اسم این افراد مصباح یزدی باشد و یا رهبر جمهوری اسلامی و یا علم الهدی و یا مکارم شیرازی و .... بخوانید این نظرات مکارم شیرازی در سخنرانی برای مدیران و خبرنگاران صدا و سیما را:

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: اگر صداوسیما در یک جهت عمل کند و قسمت‌های دیگر را نادیده بگیرد مردم اعتمادشان به او کم خواهد شد و اعتماد وقتی ایجاد خواهد شد که واقعیت‌ها به صورت سازنده بیان شود.

شما در مقابل ماهواره‌هایی قرار دارید که در برخی خانه‌ها وجود دارد لذا باید جاذبه‌تان را حفظ کنید. باید تلاش کنید تا مردم جذب رسانه‌های فاسد نشوند. صدا و سیما در طی این سال‌ها خوب کار کرده است. (که اگر خوب عمل کرده بود و اعتماد مردم را جلب کرده بود دیگر نیاز به رهنمودی ایشان نبود!)

ادامه اش را بخوانید:

« صداوسیما می‌تواند همکاری خوبی با آستان قدس رضوی داشته باشد و از ظرفیت‌های حوزه علمیه مشهد برای طرح مسایل دینی و مذهبی کمک بگیرد.

مشکل ما زمانی است که در مسایل مربوط به رسانه به فرهنگ غربی نگاه می‌کنیم. در این فرهنگ هر آنچه را که مخاطب بخواهد و بپسندد پخش می‌کنیم و بر این اساس کثیفترین موضوعات را به مردم نشان می‌دهند، در حالی که در فرهنگ ما چنین چیزی نیست و هر آنچه که به مصلحت جامعه باشد باید در معرض نمایش عموم واقع شود.

صداوسیما در رابطه با افزایش طلاق و کاهش سن ازدواج می‌تواند کارگروهی را تشکیل دهد و در قالب یک فیلم و یا پخش مناظرات این مسایل را به صورت ریشه‌ای بررسی کند.»

 

35 سال این سیاستی که مکارم شیرازی می گوید دنبال شده و نتیجه اش در خیابان هاست. فروپاشی اعتقاد و اطمینان و اخلاق در جامعه، مصرف الکلی که در زمان سابق هم سابقه نداشت، اعتیاد و فحشائی که پیش از انقلاب هم چنین وسعتی نداشت. حاکمیت دروغ و ریا برجامعه. یک کارگروه باید برای روحانیتی از سنخ مکارم شیرازی ها نباید تشکیل شود تا ابتدا آنها نگاهی به خود بیاندازند و ببینند کجای کار ایران و جهان اند؟

 

پیک نت 17 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: