ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

جگر پارتی

در میدان شهرداری رشت!

 
 
 
 
 

 

اینجا میدان شهرداری رشت است. غروب ها که گرما از نفس می افتد و نسیمی می وزد، مردم در این میدان جمع می شوند. نه هر شب و نه همه مردم. اما شب های جمعه و جمعه شب ها خیلی ها می آیند. در اطراف این میدان دود دل و قلوه و جگر و خوش گوشت نمی دانید چگونه اشتها را تحریک می کند. شاید هم میدانید و خورده اید و من ندید بدید شده ام!

بهرحال می خواستم برایتان بنویسم که شب های تابستان در میدان شهرداری رشت چه خبر است. چرخ دستی ها با منقل های گل انداخته از سرشب در گوشه های این میدان مستقر می شوند و مردم هم در اطراف آنها.

بابا 

دل دارم

قلوه دارم

جگرهای بره دارم

روی منقل قل می خوره

قل و واقل می خوره

آنها که این شعر را پای منقل دل و جگری می خوانند و می شنوند، شاید منظورشان تنها دل و جگر گوسفند هم نباشد! چه کسی میداند در سر و سینه دیگری چه آتشی برپاست و چه می گذرد؟
گوشت و دوش باب دندان همه است. 


گوشت و جگر و دوش سیخی ۴۰۰۰ تومان
خوش گوشت - شیرین گوشت - روده : سیخی ۲۰۰۰ تومان 
دل و قلوه هم ۳۰۰۰ تومان


قیمت ها را برایتان نوشتم تا اگر هوس دل و جگر کردید و رفتید میدان شهرداری حساب دستتان باشد. خیلی ها همان گوشه و کنار بساط جگرکی ها سیخ ها را لای نان بربری می کشند و می خورند، برخی ها می گیرند و با نوشیدنی (!) به پارک ها و زیر درخت ها می روند و برخی ها هم در اتومبیل ها. که این گروه آخر اغلب زنان چادری خود را هم همراه آورده اند! از حق نگذرم و بگویم که خیلی هم تر و تمیز کار می کنند این جگر کبابی ها، حتی زیر سیخ ها برگ تازه درخت پهن می کنند و آن که جگر به سیخ می کشد با آن که آن را کباب می کند جدا از هم کار می کنند. خلاصه که بساطی است و به من و دوستانی که رفتیم و خوردیم خیلی خوش گذشت. جای شما خالی.

نقل از فیسبوک زیر:

https://www.facebook.com/monireh.noori

 

پیک نت 18 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: