ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنگوی نیروی انتظامی

مردم با سارقین بانکها

همکاری و همراهی می کنند! 
 
 
 
 

 

سخنگوی نیروی انتظامی، سردار"منتظرالمهدی" در یک نشست خبری گفت:

1- تمام سارقینی که در چند ماه اخیراز بانک‌های مشهد سرقت کرده‌ بودند دستگیر شده اند. برخی افراد علاوه بر اینکه مانعی برای سارقین ایجاد نمی‌کنند تسهیلاتی نیز برای آنها فراهم می‌کنند، به طوری که در سرقت‌های اخیر شهر مشهد یکی از سارقین کلید موتور خود را در بانک جا می‌گذارد و یکی از مراجعینی که در بانک حضور داشته در لحظه آخر با اشاره به سارق به او می‌فهماند که کلید خود را جا گذاشته است.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: در پرونده دیگری فردی 55 ساله و طلاساز برای حمل چهار کیلوگرم طلا از ساک دستی استفاده می‌کند و این ساک را در صندلی عقب ماشین خود قرار می‌دهد. دیری نمی‌پاید که راکبین موتورسوار کیف را برداشته و متواری می‌شوند. این سارقین دستگیر می‌شوند و در بررسی‌ها مشخص می‌شود که شاگرد طلاساز که جوانی حدود 24 ساله بوده و 16 سال در این طلافروشی کار می‌کرده اطلاعاتی در اختیار سارقین قرار داده است.

2- فردی توسط پلیس استان البرز دستگیر شد که مبلغ پنج میلیارد تومان از مراجعین به یکی از بانک‌های استان البرز را به سرقت برده بود. در این پرونده یکی از کارکنان بانک با افتتاح حساب‌های صوری، از حساب کاربران برداشت می‌کرد.

درماجرای انفجار بمب در شهرستان ارومیه، مسئله بمب نبوده بلکه نارنجک بوده. فردی یک نارنجک دستی بخاطر کدورت و کینه فردی در داخل کتابفروشی می اندازد که بر اثر آن یک نفر کشته و دو نفر مجروح می‌شوند. دو ساعت پس از این حادثه فردی که نارنجک را پرتاب کرده بود دستگیر شد و علت این کار خود را طلب خود از صاحب کتابفروشی عنوان کرد. ضمن اینکه در بررسی این پرونده مشخص شد فردی که نارنجک را پرتاب کرده 15 سال پیش نیز مرتکب قتلی شده بود که در جریان این پرونده این قتل نیز کشف شد.

3- 5 .3 میلیون موتوسیکلت داریم که هر یک از آنها شش برابر خودروهای معمولی آلودگی ایجاد می‌کنند. در حال حاضر در منطقه 12 شهرداری تهران طرحی با عنوان انضباط اجتماعی در حال اجرا است که اگر آثار مثبت داشته باشد در سایر مناطق نیز اجرا خواهد شد.

4- درباره پرونده قتل‌های زنجیره‌ای گنبد که از سال 78 اتفاق افتاده و قاتل در این پرونده به 11 قتل اعتراف کرده نیز باید بگویم که قاتل این پرونده با همکاری دو فرزند خود با استفاده از شگردهای مختلف مبادرت به قتل می‌کرده است.

5-  هیچ سایت همسریابی مجازی وجود ندارد  جز یک سایت همسرگزینی که مبتنی بر آموزه‌های دینی و وابسته به موسسه تبیان فعالیت می‌کند. اخیرا حدود 700 سایت همسریابی غیرمجاز که فعالیت‌ می‌کردند مسدود شدند. در پرونده‌ای نیز فردی با همین روش اطلاعات خانم‌ها را جمع‌آوری و سپس مبادرت به اخاذی از آنها می‌کرد که توسط نیروی انتظامی دستگیر شد ولی اثرات روانی که این اقدامات روی قربانیان می‌گذارد تا مدت‌ها مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد می‌کند.

6- درباره سرقت مجسمه‌های شهر تهران و رسیدگی به این پرونده نیز هر مجسمه‌ای که ساخته می‌شود باید یک مامور برای نظافت و سایر رسیدگی‌ها داشته باشد اما تاکنون هیچگونه شکایتی از طریق شهرداری یا پست در خصوص آخرین سرقت مجسمه به پلیس نشده البته به سرنخ‌هایی رسیدیم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

7- چنانچه خودرویی دور از انظار و خارج شهر باشد داخل آن به عنوان حریم خصوصی محسوب می‌شود ولی در شهر جزو حریم خصوصی به حساب نمی‌آید و با سرنشینان ساختار شکن آنها برخورد می شود.

8- درباره برخی عروسی‌های مختلط در باغ‌های اطراف تهران نیزاماکن نیروی انتظامی بر اساس قانون برخورد لازم را با آن انجام می‌دهد. متاسفانه در برخی باغات که ملک شخصی هستند چنین اتفاقی روی می‌دهد.

9- نظارت بر آرایشگاه های زنانه نیز بر عهده صنف و اتحادیه است اما چنانچه درخواست و شکایتی در این زمینه باشد ما هم اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

10- برای برگزاری و برپایی هر کنسرتی اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است اما این مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها کافی نیست چرا که علاوه بر آن باید از اداره اماکن پلیس نیز مجوز لازم اخذ شود.

پیک نت 26 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: