ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بهانه این بار، مجمع باصطلاح جهانی اهل بیت بود

ادامه موش و گربه بازی

رهبر و هاشمی رفسنجانی 
 
 
 
 

در پایان یکی از مجامعی که در جمهوری اسلامی پسوند "جهانی" را هم به آن بسته اند و عده ای از روحانیون برخی کشورهای اسلامی را زیر چتر آن در تهران جمع می کنند، مهمان هائی که معمولا یک گوششان در و گوش دیگرشان دروازه است و چند روز در هتل های درجه اول تهران می خورند و می خوابند و به کشورهایشان باز می گردند به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برده شدند. روحانیونی که بعید است در کشورهای خودشان هم گوش کسی به آنها بدهکار باشد، و اساسا معلوم نیست حتی در میان روحانیون همان کشورها هم اعتباری داشته باشند یا نه، چه رسد به مردم! اسم اختراعی این مجمع هم "مجمع اهل بیت" است.

به همین دلیل این نوع سمینارها و همایش ها و مجامع باصطلاح جهانی در محدوده تهران و قم برای چند روزی تبلیغات حکومتی شاید کاربرد داشته باشد. شاید! زیرا معمولا این همایش ها و بویژه سخنرانی های رهبر جمهوری اسلامی برای دعوت شدگان مدت کوتاهی در جدال و ستیز گروهبندهای قدرت در حکومت کار برُد دارد و اتفاقا خود علی خامنه ای هم در سخنرانی هایش هیزم در همین تنور می اندازد، والا مردم گرفتار هزاران بدبختی ایران اصلا خبرهای آن را هم علیرغم بوق و کرنای صدا و سیما دنبال نمی کنند. رهبر جمهوری اسلامی و حواریون وی که بشدت نگران گسترش نفوذ هاشمی در میان مردم است، سعی می کند به بهانه سخنرانی برای کسانی که به دیدارش برده می شوند خلاف نظرات هاشمی سخن بگوید. چنان که روز گذشته و در دیدار با مهمانان مجمع باصطلاح جهانی اهل بیت همین کار را کرد و در نفی نظر هاشمی برای مذاکره با امریکا سخن گفت.

شک نیست که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و حکومتی با نظر سنجی های مخفی از بی خاصیت بودن این مجامع گزارش هائی تهیه کرده و می کنند و با احتیاط تسلیم بیت رهبری هم می کنند. خلاصه سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی را در همین دیدار، در شماره امروز پیک نت می خوانید.

پیک نت 27 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: