ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنان روز گذشته رهبر با مهمانان اهل بیت

اگر سوژه امریکا از کف برود

رهبر به چه طنابی چنگ بزند؟ 
 
 
 
 

 

میهمانان اجلاس مجمع باصطلاح اهل بیت را روز گذشته به دیدار رهبر جمهوری اسلامی بردند و ایشان برای آنها سخنرانی کرد. مانند همیشه در بخش هائی از سخنرانی وی نکاتی حاوی واقع بینی وجود داشت که بی نیاز از توهین و تهدید این و آن هم می شود آنها را مطرح کرد ولی ایشان معلم امثال احمدی نژاد و شریعتمداری در این عرصه است.

رهبر جمهوری اسلامی پس از چیدن مقدمات و طرح نظرات شخصی اش که حداکثر حاصل مشورت با مشاورانش در داخل بیت رهبری است و نه حاصل یک رایزنی ملی با کارشناسان مستقل و ملی زد به صحرای کربلای نتایج مذاکرات اخیر اتمی و توافق بدست آمده از آن و سعی کرد سخنان هفته های اخیر هاشمی رفسنجانی  در باره شکسته شدن "تابو"ی مذاکره با امریکا و سخنان اخیر محمد خاتمی در باره برقراری مناسبات کوبا با امریکا بی آن که ذره ای از اهداف  انقلابی کوبا کم شود را نفی کند. مگر این مشگ در ایران باندازه یک سوراخ "اوزن" سوراخ باشد که هست. او گفت:

 

آمریکا هیچ بهره‌ای از اخلاقیات انسانی ندارد و بدون هیچ ابائی و در پوشش الفاظ زیبا و لبخند، دست به خباثت و جنایت می‌زند.

ایجاد اختلاف میان دولت‌ها و خطرناک‌تر از آن میان ملت‌ها در دستور کار استکبار قرار دارد.

در مقطع فعلی برای ایجاد اختلاف میان ملت‌ها از عناوینی همچون شیعه و سنی استفاده می‌شود. آنچه که امروز در عراق، سوریه، یمن و مناطق دیگر در حال روی دادن است و تلاش می‌شود از آن به عنوان «جنگ مذهبی» یاد شود، به هیچ وجه جنگ مذهبی نیست بلکه جنگ سیاسی است.

ما در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نمی‌کنیم و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم، از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده‌ایم و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌دانیم.

تشدید اختلاف در دنیای اسلام ممنوع است و ما با هر رفتار و حرکتی که موجب ایجاد اختلاف شود حتی از جانب برخی گروه‌های شیعه مخالفیم و اهانت به مقدسات اهل سنت را محکوم می‌کنیم.

امریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در امریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله‌ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته‌ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به امریکایی‌ها نمی‌دهیم.

سیاست‌های منطقه‌ای امریکا خواهان تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد کشورهای کوچک و تابع هستند اما به حول و قوه الهی این اتفاق رخ نخواهد داد.

امروز امریکایی‌ها بصراحت از تجزیه عراق دم می‌زنند. تجزیه عراق و اگر بتوانند سوریه، هدف مشخص امریکایی هاست اما تمامیت ارضی کشورهای منطقه و عراق و سوریه برای ما بسیار مهم است.

پیک نت 27 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: