ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اول توافق حکومتی، سپس توافق اتمی

7 دلیل تازه برای اثبات

"سگ صاحبش را نمی شناسد" 
 
 
 
 

 

وقتی می گویند در جمهوری اسلامی "سگ صاحبش را نمی شناسد" زیباترین و گویا ترین ضرب المثل برای تفسیر آنچه در حکومت می گذرد را به کار برده اند.

1- توافق اخیر اتمی با نظارت مستقیم رهبر جمهوری اسلامی بدست آمد و علاوه بر سفرهای یک روزه ظریف به تهران برای گزارش های محرمانه و بازگشت دوباره و شتابزده اش به وین و حتی اعزام پیک های مستقیم رهبر به وین بدست آمد.

2- سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی، در یک بیانیه رسمی و مستدل، در پاسخ به منتقدان این توافق در حکومت شرح داد که به چه دلائلی تفاهم اتمی یک دستآورد بوده و باید از آن دفاع کرد.

3- سه روز بعد از این بیانیه، دست راستی های هوچی در مجلس جنجال براه انداختند که توان نظامی جمهوری اسلامی با توافق اتمی برباد می رود. فیروز آبادی دوباره یک بیانیه چند خطی صادر کرد و تاکید کرد که آزمایش های موشکی طبق برنامه های از پیش تدوین شده انجام خواهد شد. (البته هوچی های مجلس که طرفداران تولید بمب اتمی در جمهوری اسلامی پشت آنها پنهان اند، منظورشان تولید موشک قادر به حمل کلاهک اتمی است و از این طریق بهانه به امریکا و اسرائیل دادن برای دامن زدن دوباره به ایران هراسی و شیعه هراسی در جهان و بویژه در خاورمیانه و خلیج فارس).

4- دار و دسته کفن پوشان حرفه ای که سرنخشان دست فرماندهان بسیج است، جلوی مجلس جمع شدند تا با توافق اتمی مخالفت کنند!

5- حسین شریعتمداری که دست مجتبی خامنه ای پشتش است، ناگهان در یک باصطلاح سرمقاله نوشت که رهبر جمهوری اسلامی با توافق اخیر اتمی مخالف است!

6- مشاور فرهنگی فرمانده سپاه (گویا فرمانده سپاه مقام اجرائی و یا قضائی در مملکت دارد که  انواع مشاورهای فرهنگی و سیاسی و هنری دارد!) با انتشار مقاله ای که حالت بیانیه داشت، زد توی دهان شریعتمداری که مگر تو سخنگوی رهبری که از قول او حرف می زنی؟ اگر نظری داری بنام خودت در روزنامه ات بنویس!

7- ظریف که در تلاش است یک جبهه برای گفتگو و حل اختلافات با کشورهای خلیج فارس و منطقه درست کند و به نوعی در پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه کمک کند، در اوج همین اظهار نظرها راهی هند و پاکستان شد و از آنجا راهی مسکو و سرگرم مذاکره با وزیر خارجه روسیه بود که رهبر رفت پشت میکروفن مجلس دیدار اهل بیت با وی و گفت که تکلیف توافق اتمی معلوم نیست زیرا نه در امریکا هنوز تصویب شده و نه در ایران! و به این ترتیب از زیر پی لغو تحریم ها و بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل که بیانیه های گذشته اش را لغو می کند کشید، تا حالا که طشت افتضاح دوران 8 ساله احمدی نژاد از بام افتاده، افکار را منحرف کرده و خود را انقلابی و ضد امریکائی معرفی کند.

باید منتظر بود که در روزهای آینده هرکس یک گوشه ای از سخنان او را گرفته و به نفع نظرات خود تفسیر کند و دسته بندی های جدید آغاز شود.

پیک نت 27 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: