ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

از زمین لرزه تا زلزله سیاسی

3 خبر هفته گذشته در ایران

که هر کدام یک زلزله بود! 
 
 
 
 

 

در هفته‌ای که گذشت، وقوع یک زلزله در حوالی پایتخت، با وجود خفیف بودنش، خواب را از چشم بسیاری گرفت!

1- در دقایق ابتدایی جمعه 23 مرداد، خبر وقوع دو زمین‌لرزه با بزرگی 4.1 و 3.4 ریشتر در جوادآباد تهران منتشر شد؛ زمین‌لرزه‌هایی که مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در واپسین دقایق پنجشنبه شب وقوع آنها را ثبت کرده بود. جوادآباد یکی از شهرهای استان تهران و مرکز بخش جوادآباد شهرستان ورامین است. همین نزدیکی به پایتخت موجب شد تا دوباره موضوع زلزله‌خیز بودن تهران، مطرح و اخبار آن برجسته شود.

در پی وقوع این زمین‌لرزه‌ها در مرز استان‌های تهران و سمنان، آماده‌باش «نارنجی» برای استان تهران و وضعیت آماده‌باش «زرد» برای سمنان  اعلام شد.

 

2- داغی اخبار زمین‌لرزه در حوالی تهران در روزهای این هفته ادامه داشت تا اینکه خبر صدور حکم پرونده سعید مرتضوی منتشر شد تا یکی از پنج خبر پربازدید هفته باشد. وکیل ‌مدافع اولیای‌دم محسن روح‌الامینی - یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک در سال 88 – گفت که حکم را در مراجع تجدید نظر و دیوان عالی کشور پیگیری خواهیم کرد.

3- نامه علی مطهری به معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه را از صدر جدول پربازدیدترین‌ها، پایین بیاورد.

پس از آنکه مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان اوین، مراتب اعتراض خود به حکمش را اعلام کرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: «اگر مهدی هاشمی مدعی است که در حق وی ظلم شده، به کار بردن این حرف نیز جرم و مصداق افتراست». همین اظهارنظر موجب شد تا علی مطهری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - در نامه‌ای خطاب به معاون اول قوه قضائیه، به این سخنان واکنش نشان دهد و تأکید کند که هر اعتراضی نباید مصداق جرم و تضعیف قوه قضائیه تلقی شود.

(خلاصه شده از ایسنا)

پیک نت 31 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: