ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

روحانی در همایش دولت و استانداران

دولت انتخابات را برگزار می کند

شورای نگهبان فقط ناظر است! 
 
 
 
 

 

فرازهائی از سخنان روحانی در نشست مشترک دولت با استانداران :  

باید بدانیم که آینده ایران و سرنوشت کشور در صندوق های رأی رقم می خورد. کشور از آن ِ همۀ ملت است و تمامی گروه ها و جناح های سیاسی باید با مبنا دانستن قانون و خط قرمز منافع و امنیت ملی قاعده بازی را در عرصه ی رقابت های انتخاباتی رعایت کرده و خود را در معرض رأی و انتخاب مردم بگذارند که به راستی میزان رأی ملت است و این میزان تضمین کننده منافع و امنیت ملی است و... به نظرم هر جریان و جناحی که دل در گرو عظمت و منافع و امنیت کشور دارد با درک شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی؛ افق دید خود را دورتر برده و فقط به منافع کلان کشور، رشد و توسعۀ پایدار ایران و شأن و بزرگی ملت بیاندیشد و...که اگر چنین فهم و درد ِ مشترکی باشد فکر می کنم سخنان رئیس جمهور را بهتر درک کرده قانون و رأی مردم را میزان دانسته و با این مبانی قواعد بازی خود را تنظیم کرده و در صدد حذف غیر قانونی رقیب برنمی آیند و ... امیدواریم !

پیروزی هسته ای در کشور ما بی سابقه بود، این افتخار تنها متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به همه ملت است. وزیران، استانداران و سایر مسئولان اجرایی در برابر مطالبات قانونی مردم وظیفۀ سنگینی دارند. تدبیر، اعتماد و تلاش متقابل مردم و حاکمیت تا حل و فصل دیگر معضلات باید ادامه یابد اگر کسی تا دیروز دنبال ِ بهانه بود که بگوید تحریم ها نمی گذارند کار کنیم، امروز این بهانه نیز از اعتبار ساقط شده است .

شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری، مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند و...

مگر می شود جناحی بگوید که من خُم ِ رنگرزی پیدا کرده ام که می توانم آنجا را به هررنگی که بخواهم دربیاورم؛ اینگونه نیست ... هیچ حزب، جناح و گروه قانونی نباید احساس یأس کند .
مگر مجلس اول پس از انقلاب که در آن زمان حتا شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همۀ گروه های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرک است که به خوبی برای آیندۀ خود تصمیم می گیرد .

همه از نظر دولت برابرند و آنجایی که باید بگوید فردی برای انتخابات صالح است یا نه، هیئت های اجرایی هستند و ما هیت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند .

پیک نت 31 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: