ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

دوم تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

برقراری پست های ایست و بازرسی

نجف و مقبره امامان شیعه

در محاصره امنیتی پلیس ویژه

 
 
 
 
 

نجف، از شهرهای مذهبی عراق است. در 77 کیلومتری جنوب شرقی کربلا و 154 کیلومتری جنوب شرقی بغداد واقع شده است. از مدتی پیش در نقاط مختلف این شهر رفت و آمد تحت کنترل قرار گرفته و سختگیرانه شده است.

اولین پست ایست و بازرسی از طرف فرودگاه به مرکز شهر بلافاصله در فاصله بسیار کمی از فرودگاه برقرار است. مسافرانی که از هواپیما پیاده شده و از فرودگاه خارج می شوند و سوار تاکسی یا هر اتومبیل دیگری می شوند باید از میان موانع بتنی و ردیاب مواد منفجره که در دست پلیس است بگذرند. همه میدانند که این کنترل برای یافتن خودروهای انتحاری است. پست ایست و بازرسی دوم سخت‌ تر گریانه تر از بازرسی قبلی و در کنار یکی از دیوارهای قبرستان «وادی السلام» است. برای عبور از اینجا اتومبیل ها باید مجوز عبور داشته باشند با سربرگ شورای استان نجف اشرف که عکس راننده هم باید روی آن باشد. پیش از رسیدن به شهر، یکبار دیگر باید از یک ایست و بازرسی دیگر گذشت که در آنجا هم پلیس با ردیاب مواد منفجره خودروها را بدرقه می‌کند.

حرم تحت کنترل شدید ماموران پلیس یا همان شرطه‌های عراقی است با لباس‌های نظامی استتار آبی تیره. لباس‌هایی که با اتومبیل های آنها هماهنگ است. وانت‌های غول‌پیکر مسلح به تیربار که با فواصل نامشخص توقف کرده و از محل ماموریتشان حفاظت می‌کنند کاملاً مشهود است.

(خلاصه و ویراستاری شده از گزارشی که در خبرگزاری ایلنا منتشر شده)

پیک نت دوم تیر

 
 

اشتراک گذاری: