ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنگوی وزارت امور خارجه:

حقوق پناهجویان ایرانی

باید در استرالیا رعایت شود! 
 
 
 
 

 

سرانجام شرایط دشوار ایرانیان پناهجو که خود را با قبول انواع خطرات به استرالیا رسانده و در اردوگاه های نیمه نظامی نگهداری می شوند، به یکی از سئوالات خبرنگاران در هر نشست خبری مقامات تبدیل شده است. از جمله، روز گذشته در جریان نشست خبری مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خبرنگاران مسئله بازگرداندن این پناهجویان ایرانی به ایران را سئوال کردند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:

هیچ گونه توافقی برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی صورت نگرفته است و بازگرداندن اجباری آنها در دستور کار نیست. البته جمهوری اسلامی ایران برای پیدا کردن راه حل‌هایی برای موضوع پناهجویان و حل مشکلات آنها اعلام آمادگی کرده و گفتگوهای کنسولی در این ارتباط در حال انجام است. هیاتی در سطح کنسولی وزارت خارجه سفری را به استرالیا انجام داده است و بزودی نیز قرار است هیاتی از استرالیا به تهران بیاید و این گفتگوها ادامه پیدا کند.

در حاشیه سفر اخیر وزیر خارجه استرالیا به تهران هم در مورد این موضوع صحبت شد. اراده ما این است که به این موضوع رسیدگی کنیم ولی این رسیدگی باید مطابق با قوانین باشد و ما نمی‌توانیم به اجبار برای هیچ ایرانی محل زندگی‌اش را تعیین کنیم و باید به حقوق پناهجویان ایرانی که به هر دلیل تشخیص داده اند محل زندگی خود را در جایی غیر از ایران انتخاب کنند توجه کنند و به آن احترام گذاشته شود.

پیک نت 4 تیر

 
 

اشتراک گذاری: