ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پیام رهبر برای مذاکرات اتمی

من حرف هائی می زنم

اما شما مذاکرات را پیش ببرید! 
 
 
 
 

در برخی محافل ایران گفته می شود که پیش از سفر اخیر محمد جواد ظریف به لوکزامبورک و آغاز دور نهائی مذاکرات اتمی برای تدوین سند توافق پس از رایزنی های لوکزامبورک، رهبر جمهوری اسلامی گفته است: تیم مذاکره کننده کار خودش را بکند و پیش برود. ممکن است من مطالبی را در صحبت هایم مطرح کنم اما این صحبت ها ملاک نیست و شما درچارچوب توافق شده پیش بروید.

سه روز پس از خروج ظریف از ایران به قصد ادامه مذاکرات، رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با مسئولان حکومت و فرماندهان نظامی دیدار کرد. دیداری که غایب بزرگ آن هاشمی رفسنجانی بود! علی خامنه ای در این دیدار نکات گرهی زیر را مطرح کرد که علیرغم شرط و شروطی که تعیین کرده، امیدش توافق و لغو تحریم ها و مخالفت با مخالفان مذاکرات اتمی است. خامنه ای گفت:

"همه مسوولان ایران به دنبال توافقی خوب، یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح کشور هستند. تحریم‌ها باید به محض حصول یک توافق نهایی لغو شوند. آن‌ها به ما می‌گویند 12-10 سال هیچ کاری نکنید و این قابل قبول نیست.

خبرگزاری رویترز به نقل از این دیدار و سخنرانی علی خامنه ای نوشت: رهبری ایران در سخنرانی برای مقامات این کشور تأکید کرد که تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران قابل اعتماد است اما دسترسی به سایت‌های نظامی کشور ممکن نیست. این یک در خواست غیرمتعارف و از خطوط قرمز ماست.

وی تأکید کرد: تحریم‌ها باید به محض امضای توافق لغو شوند،‌ محدودیت بلند مدت برنامه هسته‌ای ممکن نیست و اجازه بازرسی‌ از سایت‌های نظامی و پرس‌ و جو از دانشمندان هسته‌ای داده نخواهد شد.

نیویورک تایمز نیز در همین زمینه نوشت: رهبر ایران تأکید کرد: "تمام تحریم‌های مالی، اقتصادی و بانکی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل، کنگره آمریکا یا دولت اعمال شده باید فوراً پس از حصول توافق لغو شوند و پس از این ایران اجرای تعهداتش را آغاز خواهد کرد. توقف تحقیق و توسعه هسته‌ای ایران برای طولانی مدت مثلاً ‌10 یا 12 سال قابل قبول نیست."

پیک نت 4 تیر

 
 

اشتراک گذاری: