ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مجلسی ها بدنبال کار نیمه وقت زنان اند

2 و نیم میلیون زن

سرپرست و نان آور خانه اند! 
 
 
 
 

 

رئیس سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا در باره مسائل اجتماعی و دولت در دولتی که در این زمینه وجود دارد گفت:

سالانه حدود 700 هزار نفر نمی توانند هزینه‌های سلامت را بپردازند و اگر بپردازند به فلاکت می رسند. باید تمام اموال خود را بفروشند تا خدمات درمانی بگیرند و از آنجا که آسیب‌های اجتماعی نوعی پیوستگی دارند، چنین فردی با فروش اموال خود وارد چرخه فقر می‌شود و در نهایت دچار انواع ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها خواهد شد.

طی سال‌های 85 تا 90 شاهد افزایش 53 درصدی زنان سرپرست خانوار بودیم. یعنی از یک میلیون و ششصد هزار زن سرپرست خانوار در سال 85 به 2 میلیون و 500 هزار نفر رسیده‌ایم .

باید رسیدگی به مسائل اجتماعی در دستگاهی خاص متمرکز شود تا پاسخگویی از طریق این دستگاه انجام شده و نهادهایی همچون دانشگاه، شهرداری و سمن‌ها نیز با این دستگاه همکاری کرده و هرکدام سهمی را در حوزه مسائل اجتماعی ایفاء کنند.

وی با اشاره به مسئولیت وزارت بهداشت در حوزه نظام سلامت گفت: اگرچه تولیت امور را وزارت بهداشت برعهده دارد اما بیمارستان‌های خصوصی، بیمارستان‌های نیروهای مسلح و کمیته امداد –در خصوص بیمه‌گری- هر یک نقشی را ایفاء می‌کنند اما پاسخگویی برعهده وزارت بهداشت است.

پیک نت 6 تیر

 
 

اشتراک گذاری: