ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

منطقه سنی نشین است

اجلاس 500 نفره داعش

در 25 کیلومتری شرق بغداد 
 
 
 
 

 

آنچه را که می خوانید گزارشی است که یک ایرانی نوشته و خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است. این احتمال ضعیف نیست که گزارش نویس از افراد سپاه قدس باشد که اجازه ورود به منطقه را داشته است. او در گزارش خود عملا می نویسد که داعش در 25 کیلومتری جنوب شرقی بغداد است. این که در نقاط دیگری از حومه بغداد نیز نیروهای داعش هستند یا نیستند معلوم نیست، فعلا گزارش او در باره شرق جنوبی بغداد است. او می نویسد:

البوعیثه منطقه‌ای سنی‌نشین در 25 کیلومتری جنوب شرقی بغداد در کنار رود دجله قرار دارد با نخسلتان‌هایی وسیع. درحال حاضر سکوتی مرگبار این منطقه را فراگرفته که هر چند دقیقه یکبار با  عبور خود روی حال مردمی که مسلح شده اند تا از شهر دفاع کنند این سکوت می شکند. آنها امنیت شهر را برعهده گرفته اند. فرمانده آنها «ابوحسین» است؛ که پیشتر عضو سپاه بدر بود و سال‌ها در ایران زندگی کرده است. او بازنشسته شده اما سال قبل، پس از فتوای آیت‌الله سیستانی برای جهاد با تکفیری‌ها  فرماندهی عده‌ای از نیروهای مجلس اعلا را به دست گرفته است.

ابوحسین به من گفت: چهار طرف البوعیثه باز است، به همین دلیل منطقه‌ای خطرناک ارزیابی می‌شود. این منطقه در سال 2007 بسیار ناامن بود اما امروز قابل سکونت است اما هنوز خطرات زیادی وجود دارد. دو روز قبل یکی از سربازان گزارشی در مورد بمب‌گذاری در جاده ارائه کرد؛ شخصاً به همراه نیروها و یکی از دوستان که در امر خنثی‌سازی بمب مهارت دارد به محل مذکور رفتیم و بمب کارگذاشته شده در مسیر تردد نیروها و مردم عادی منطقه را خنثی کردیم. از فاصله دور تیراندازی می کنند و می گریزند. یا برای انهدام خودروهای تدارکاتی، عبوری و نظامی بمب کنار جاده‌ای می گذارند.

او درباره ضعف اطلاعاتی می گوید: 15 روز قبل، حدود 500 نفر از نیروهای داعش در مدرسه‌ای در این منطقه دور هم جمع شدند و جلسه برگزار کردند و خبر این جلسه، یک هفته بعد از برگزاری به ما رسید.

پیک نت 7 تیر

 
 

اشتراک گذاری: