ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ظریف در وین

توافق نهائی ممکن است

بیش از 10 تیر طول بکشد 
 
 
 
 

ظریف در وین که در آن دیدار و مذاکره با وزیر خارجه امریکا جریان دارد گفت:

ما به وظائف خودمان عمل می کنیم و طرف مقابل هم بطور همزمان تحریم ها را برداد و  زیاده‌خواهی نکند. این به نفع همه خواهد بود. ما با این نگاه به وین آمده‌ایم و زمان مهم نیست بلکه رسیدن به توافق خوب مهم است. ما در لوزان نسبت به راه‌ حل‌ها تفاهم کردیم و در مورد آن راه‌ حل‌ها کار را ادامه می‌دهیم. آنچه که ضروری است آنست که طرف مقابل واقعیت‌ها را بپذیرد و براساس واقعیت‌ها پیش برود و بر همان اساس تعهدات خودش را انجام دهد. این تعهدات شامل برداشتن کلیه تحریم‌ها و متوقف کردن همه قطعنامه‌های شورای امنیت است. از اینسو نیز جمهوری اسلامی کاملا به تعهدات خودش پایبند است.

همزمان با این اظهار نظر، خبرگزاری رویترز از دیدار و مذاکرات جان کری وزیر خارجه امریکا و ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی گزارش داد و یگانه خبری که دراین باره منتشر کرد این نکته از قول یک مقام امریکائی که نامش نخواست فاش شود بود: روزهای آینده، روزهای بسیار دشواری است و این احتمال هست که مذاکرات بیش از مهلت تعیین شده (10 تیرماه) به طول بیانجامد.

در حال حاضر گفتگو درباره روند برداشته شدن تحریم‌ها، کاهش سرعت غنی کردن اورانیوم و آینده فعالیت سانتریفیوژها و  بازرسی از تاسیسات اتمی و نظامی ایران جریان دارد.

پیک نت 7 تیر

 
 

اشتراک گذاری: