ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

صدور حکم اعدام برای 4 اختلاس کننده

پرونده معاونان احمدی نژاد

در دادسرا درحال بررسی است 
 
 
 
 

 

رئیس سازمان بازرسی کل جمهوری اسلامی در هفته قوه قضائیه به خبرنگاران گفت: 32 نفر در رابطه با پرونده اختلاس 3 میلیارد دلاری دستگیر شدند و برای 4 نفر حکم اعدام صادر شد و احکام در مرحله اجراست.

بسیاری از املاک و اموال که به نام دیگران شده بود از آنها پس گرفته شد که به مطالبات به بانک و طلبکاران پرداخت می شود.

پرونده مدیران بانک‌هایی که در این پرونده با متخلفان همکاری داشتند نیز در حال رسیدگی است. (اشاره او به محمد خاوری و علینقی جهرمی روسای بانک صادرات و ملی در دوران احمدی نژاد است).

در ارتباط با پرونده وکیل 32 میلیاردی نیز وی (متاسفانه نه رئیس سازمان بازرسی مشخص کرده جرم این وکیل چیست و در ارتباط با کدام پرونده است و نه خبرنگاران حاضر در نشست خبری وی این سئوال را کرده اند!) در دادگاه بدوی به 18 سال حبس محکوم شده و مدیر کل وزارتخانه مربوطه نیز به 5 سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. همچنین رد پول گرفته شده برای وکیل 14 میلیارد و 400 میلیون تومان است و مدیرکل نیز باید 465 میلیون تومان به صندوق دولت واریز کند.

کیفرخواست بابک زنجانی هم صادر شده و به دادگاه رفته؛ اما این پرونده در حال حاضر در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح است و کلیه اموال شناسایی شده٬ تحویل وزارت نفت شده که البته کفاف این بدهی‌ها را نمی‌دهد.

قطعا تخلفاتی در نهاد ریاست جمهوری دولت قبل صورت گرفته که گزارش‌ها در این باره محرمانه است و تا وقتی که به دادگاه نرود و اعلام عمومی نشود٬ از افشای آن معذوریم. در رابطه با تخلفات معاونان دولت قبل نیز مساله مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته و در مرحله رسیدگی در دادسراست.

پیک نت 8 تیر

 
 

اشتراک گذاری: