ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رومانی هم 13 و نیم میلیون این وسط برده

دکل 92 میلیون دلاری

پولش به جیب ترکیه رفت

 
 
 
 
 

برای حل مسئله و ماجرای دکل حفاری گم شده، بالاخره بانگ تازه ای از مجلس بلند شد و یکی از نمایندگان این مجلس بنام میرعباس سلطانی - نماینده بروجن- روز گذشته به خبرگزاری ایلنا گفت:

این قضیه تحویل دکل فقط روی کاغذ بوده و در عمل دکلی در کار نبوده است. (بیخود شلوغش نکنید)

در آن دوران (دولت احمدی نژاد) با یک شرکت ترکیه ای قراردادی بسته شد و آن شرکت با یک شرکت رومانیایی قراردادی بست. مبلغ قرارداد ایران با ترکیه 92 میلیون دلار بود در حالی که شرکت ترک با شرکت طرف رومانیایی قرارداد را با مبلغ 62 میلیون دلار منعقد کرده (و 30 میلیون دلار به جیب زده بود). و تازه، ترک ها فقط 13.5 میلیون دلار به حساب شرکت رومانیایی واریز می کنند و شرکت رومانیائی از تحویل دکل خودداری می کند.

شرکت تاسیسات دریایی و سازمان بازرسی قضیه را پیگیری کرده و پرونده به مفاسد اقتصادی ارجاع داده شد و درخواست داده شده که – لااقل- مبلغی که به شرکت رومانیایی داده شده به ایران برگردد.

قطعا در قضیه دکل تخلف رخ داده و قوه قضائیه باید پیگیری کند.

اینکه گفته می شود دکل در خلیج مکزیک دیده شده در حد حرف است چون هنوز دکلی وجود نداشته و پولی به حساب شرکت واریز نشده که دکلی در کار باشد. (فقط جیب ایران را زده اند!)

قطعا در ماجرای دکل رانت و سوء استفاده در کار بوده است. برای اینکه بتوانیم 13.5 میلیون دلار را از شرکت رومانیایی پس بگیریم باید از طریق مجامع بین المللی ورود کنیم.

بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی در مجلس اعلام کرد مفقود شدن دکل نفتی 78 میلیون دلاری متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده ای در این خصوص تشکیل شده است.

دکل "دین" موسوم به دکل گمشده 78 میلیون در سال 1390 توسط دولت احمدی نژاد با واسطه ترکیه خریداری شد ولی هرگز وارد ایران نشد.

 پیک نت 9 تیر

 
 

اشتراک گذاری: