ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

10 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هر ماه 400 طلاق

در کرمانشاه، هر دو ساعت

یک زن و شوهر طلاق می گیرند

 
 
 
 
 

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه اعلام کرد که از چند سال پیش به اینسو، شمار نوزادان پسر رو به افزایش و شمار نوزادان دختر رو به کاهش است.

برای مثال در سه ماهه اول سال جاری 8667 نوزاد در استان کرمانشاه ثبت شده که از این تعداد 4581 پسر و 4086 دختر بوده اند. افزایش نوزادان نیز در مقایسه با سال گذشته 1.5 درصد بوده است. در سه ماهه اولیه امسال به ازای تولد هر 112 نوزاد پسر 100 نوزاد دختر متولد شده است.

وی در باره نام هائی که کرمانشاهی ها روی نوزادان خود می گذارند نیز گفت:

باران، فبهار، یثنا و رها و فاطمه پنج نام پر طرفدار است که مردم برای نوزادان دختر خود انتخاب می کنند. امیرعلی، محمدطاها، محمد، امیر عباس و امیرحسین نیز برای نوزادان پسر بیشتر استفاده می شود.

درحالیکه شمار نوزادان پسر بیش از نوزادان دختر شده، در آمار مرگ و میرها مشخص شده که شمار مردگان مرد بیش از مردگان زن است. در سه ماه اول سال 2926 نفر در استان کرمانشاه فوت کرده اند که از این تعداد 1617 نفر مرد و 1309 نفر زن بوده اند. یعنی  به ازای فوت هر 136 مرد 100 زن و مجموع فوتی‌های سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

اما ازدواج. در سه ماهه اول سال در استان کرمانشاه 5835 ازدواج ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته، علیرغم افزایش جمعیت استان، تنها یک در صد بوده است. البته 1199 طلاق هم در همین مدت داشته ایم که 8 درصد رشد داشته است. یعنی هر ماه 400 طلاق که می شود هر دو ساعت یک طلاق در استان به ثبت رسیده است.

میانگین سنی ازدواج مردان در سه ماهه ابتدای سال در استان کرمانشاه 28.9 سال و میانگین سنی زنان 24.2 سال بوده است.

پیک نت 10 تیر

 
 

اشتراک گذاری: