ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با عراقچی

سفر "آمانو" به تهران

درچارچوب فعالیت نظامی- اتمی بود 
 
 
 
 

 

سفر فوری مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران و دیدار و گفتگو با حسن روحانی و سرلشگر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به پایان رسید و پس از ترک تهران، عراقچی که همچنان در وین سرگرم مذاکرات اتمی است گفت که این سفر در ارتباط با اتهامات مربوط به فعالیت اتمی- نظامی جمهوری اسلامی بوده است.

عراقچی در وین گفت: امیدواریم مساله ابعاد نظامی ( فعالیت اتمی) با سفر اخیر مدیرکل آژانس انرژی اتمی حل شده باشد. ادعاهایی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران مطرح بود که مبنای فشارها و تحریم‌ها قرار گرفت. فرصت خوبی پیش آمده که این مسائل و ادعاهایی که نسبت به گذشته مطرح بود در فضایی آرام‌تر حل و فصل شود. ما آماده همکاری با آقای آمانو هستیم تا مشخص شود ادعاهایی که وجود دارد و پرونده‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران باز شده واهی است.

ما آماده هستیم در ارتباط با اتهامات نظامی (اتمی) احتمالی با آژانس همکاری کنیم و به این همکاری‌ها سرعت بخشیم تا به یک جمعبندی روشن برسیم و عدم صحت تمامی آن ادعاها ثابت شود. سفرمدیرکل آژانس به تهران خوب و موفق بود و گزارش هایی که از تهران دریافت کردیم و گزارش‌هایی که همکاران ایشان دادند نشان داد که این سفر، سفری موفق و حرکتی رو به جلو بود.

پیک نت 13 تیر

 
 

اشتراک گذاری: