ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"نه" یونانی ها به اتحادیه اروپا

التیماتوم صدر اعظم آلمان

در یونان نتیجه معکوس داد! 
 
 
 
 

 

یا زندگی در وحشت دائمی، یا پایان وحشت " این پیام و التیماتومِ چند روز پیشِ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به مردم یونان در آستانه همه پرسی در این کشور درباره قبول خواسته های اتحادیه اروپا و یا رد آنها بود. در لحظاتی که این یادداشت کوتاه را می نویسم، نتایج اولیه این همه پرسی بدست آمده و 60 در صد شرکت کنندگان به مقاومت در برابر برنامه های دیکته شده اتحادیه اروپا برای دادن وام به این کشور رای مثبت داده اند.

بدهی یونان بیش از 200 میلیارد یورو است. این کشور نه تنها توانایی بازپرداخت که توانایی پرداخت بهره 1 میلیارد و 700 میلیون یوروئی این پول را هم ندارد!

به این ترتیب یا دولت یونان باید به فرامین صدر اعظم آلمان یعنی کشوری که قدرت اقتصادی برتر در اتحادیه اروپاست گردن بگذارد و سیاست ریاضت اقتصادی را به مردم یونان تحمیل کند - از بین بردن سوبسیدها، افزایشِ مالیات بر در آمد (مالیات 17 در صدی بر صنعت توریسم)، بستن و تعطیل کردن برخی از کارخانجات، بالا بردن قیمت بسیاری از کالاها و خدمات، اصلاح و تغییر قوانین با نظر "حوزه یورو" برای کاستن از حقوق بازنشستگی و... و یا اعلام ورشکستگی کرده و از "حوزه یورو" خارج شود!

نتیجه همه پرسی، بموجب نتایج اولیه ای که بدست آمده خالی نشدن دل مردم یونان بدلیل تهدید صدراعظم آلمان است. یونانی ها تسلیم التیماتم خانم مرکل نشدند و نشان دادند، آنها که تسلیم آلمان هیتلری نشدند، دارای آن عزم ملی هستند که تسلیم ماشین پولی آلمان که همان هدف های غارتگرانه هیتلر را دنبال می‌کند نشوند.

پیک نت 15 تیر

 
 

اشتراک گذاری: