ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مذاکرات در پاکستان انجام شد

از بیم داعش، دولت افغانستان

 با طلبان وارد مذاکره صلح شد 
 
 
 
 

 

دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیاتی از طرف دولت کابل به پاکستان سفر کرده است و مذاکره با گروه شبه‌ نظامی طالبان درخصوص صلح داشته است. این مذاکرات هم‌اکنون به پایان رسیده و تاریخی برای دیدارهای آتی تعیین شده است.

خبرگزاری رویترز نوشت، هیات دولت افغانستان به ریاست حکمت خلیل کرزای، معاون وزیر امور خارجه افغانستان به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرده است. این مذاکرات می‌تواند آغازی برای روند جدی مذاکرات صلح با طالبان باشد که همچنان به فعالیت‌های تروریستی خود در افغانستان ادامه می‌دهد.  مذاکرات مذکور اولین دور از مذاکرات رسمی رو در رو است و اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز سه‌شنبه گفت که هدف از این گفت‌وگوها آغاز مذاکرات تمام عیار است. پیش از این دو طرف رایزنی‌هایی در قطر و نروژ داشته‌اند. دیدار و گفتگو در شهر "مری"، واقع در شصت کیلومتری اسلام‌آباد صورت گرفته است.

نواز شریف، نخست ‌وزیر پاکستان که به نروژ سفر کرده نیز این خبر را تائید کرده و گفت: مذاکرات جاری "راهی رو به جلو" است و می‌تواند به تنش‌ها برای همیشه پایان دهد.

ضمنا نمایندگانی از چین و آمریکا نیز در این نشست حضور داشته اند. وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که حکومت پاکستان میزبان این گفتگو بوده است.

پیک نت 18 تیر

 
 

اشتراک گذاری: