ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

باتلاق اوکرائین

تحریم روسیه - تحریم غرب

سود تحریم ها کجا رفت؟ 
 
 
 
 

 

سلام- این اطلاعات شاید برای آگاهی خوانندگان شما مفید باشد:

 

روسیه در مقابل تحریم های غرب به تحریم متقابل دست زد و واردات برخی از کالاها از اروپای غربی را ممنوع اعلام کرد که ضرر مالی آن برای اروپا تقریبا 100 میلیارد یورو تخمین زده می شود. این مسئله چالش های بسیاری را در میان کشورهای اروپای متحد موجب شده و نه تنها کشورهای صادر کننده میوه که عموما کشورهای درجه دوم اروپای متحد می باشند از این ممنوعیت ناخوشنود هستند، بلکه کشورهایی مانند هلند نیز ترس از ممنوعیت واردات گل به روسیه را (روزانه یک میلیون یورو) پنهان نمی کنند!

در مقابل تهدید "مسدود کردن سویفت" (که مدیریت سویفت فورا آنرا غیرقابل اجرا دانست)، روسیه بصورت ضمنی ممنوعیت استفاده از فضا و حریم هوایی روسیه برای پروازهای کشورهای غربی را مطرح کرد، که همین نکته کمپانی ها و شرکت های مسافربری و حمل و نقل غربی را که هم اکنون با مشکلات عدیده ای روبرو هستند بیمناک کرد! چرا که در صورت ممنوعیت استفاده از فضا و حریم هوایی روسیه برای پروازهای کشورهای غربی، قیمت بلیت های مسافری و حمل و نقل هوایی چند برابر شده و بدیگر سخن ورشکستگی آنها رقم می خورد!

جالب تر از همه اینکه علیرغم کاهش طراز مالی و اقتصادی روسیه و اروپا، مبادلات مالی و اقتصادی روسیه و ایالات متحده افزایش داشته است!

به دیگر سخن، از این آب گل آلودی که ماجرای اوکرائین زمینه ساز آن شد و آلمان بقیه کشورهای اروپائی را با خود به این ورطه کشاند، امریکا سودش را برده است.

پیک نت 21 تیر

 
 

اشتراک گذاری: